Gå til innhold

støtter 7800gt kortet mitt 1680x1050 oppløsning?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vurderer å kjøpe meg en 20" dell widescreen LCD skjerm, men klarer ikke finne ut om skjermens native oppløsning støttes av skjermkortet mitt. Skjermen sin oppløsning er på 1680x1050. Jeg har et asus 7800gt kort. Saken er den at på skjermkortet sin embalasje sto det en oversikt over forskjellige oppløsninger og refreshrates, men denne oppløsningen sto ikke oppgitt der. Derimot har jeg sett folk som oppgir 7800gt baserte kort som sin maskin ved erfaringer av skjermen. Noen som har peiling på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du skal kunne sette omtrent enhver oppløsning om du selv går å manuelt setter den til den du ønsker inne på egenskaper - innstillinger - avansert.

edit, jeg sjekka mitt 7800gt kort nå, og det sto ikke 1680*1050 i lista der, men jeg skulle tro det gikk på et vis.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Jeg har brukt f.eks powerstrip til å lage nye oppløsninger og deretter avinstallert powerstrip, så det går ihvertfall an.

Har en kompis som kjører 1920x1200 på sin 23" widescreen lcd skjerm med et 7800gtx kort, så jeg tenker det støtter din oppløsning også. ;)

Lenke til kommentar

I Spirre's tilfelle står det der ikkje fordi skjermen hans ikkje har den oppløsningen tenker eg. Driveren til skjermkortet spør skjermen hvilke oppløsninger den støtter og bare disse kommer opp som valg i innstillingene. GeForce 7800GT vil helt sikkert kunne gi en widescreen 1680X1050 i windows. Om alle spill støtter denne oppløsningen er litt mere tvilsomt. Men det er isåfall spillene og ikkje kortet det er noe galt med.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Personlig tror jeg Dragavon har rett, valgene kom ikke opp pga skjermen som var valgt. Samme hva så tenker jeg det er et mindre problem.

Det er riktig at ikke alle spill støtter widescreen, noen støtter det halvveis og noen støtter det automatisk. Personlig så synes jeg det går greit, sitter på en laptop med 1680x1050 i oppløsning. ;)

Lenke til kommentar
Personlig tror jeg Dragavon har rett, valgene kom ikke opp pga skjermen som var valgt. Samme hva så tenker jeg det er et mindre problem.

5380472[/snapback]

Dragavon har rett. Sitter selv med et 7800gtx kort og en BenQ 1680x1050 skjerm og det funker ypperlig. 7800gt støtter akkurat de samme oppløsningene som gtx..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...