Gå til innhold

Telehuset: Lik pris nett- og vanlig butikk?

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Årsaken til lavere web-pris er nok at avanse til butikken da er uaktuelt.

Telebutikken tar også (klart) mer i butikkene enn på web.

Jeg foretrekker uansett å handle i butikk. Foretrekker å forholde meg til de som står bak disken, enn å selv måtte sende fra meg produkter, samt maile og ringe dersom jeg må reklamere på varen. Dessuten er det mye enklere å kunne vise en feil/mangel direkte i butikken. F.eks dersom varen skulle være skadet eller mangle noe fra salgspakken. I sistnevnte tilfeller får man ordnet saken på stedet.

Jeg bruker helst butikker der jeg har handlet en del, og hvor selgerne kjenner meg. Så betaler jeg heller mer.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Det virket ihvertfall litt mer seriøst enn Elkjøp sine priser. En pris i butikk A og en helt annen i Butikk B, mens webprisen er X.

5489634[/snapback]

Elkjøp skal være billigst i alle markeder de er inne i.

Dermed er elkjøp.no billigst eller priskonkurrerende med alle nettbutikker, og vanlige elkjøper med vanlige butikker.

I tillegg er konkurranseforholdene i landet ulike, noen steder er det mange forskjellige kjeder mens andre steder er det ferre. Dermed vil prisene variere her også.

Hvorfor er dette useriøst kvtl? :).

Lenke til kommentar

Jeg mener det er useriøst når de skal kalle seg billigst at noen av prisene til og med er dyrere enn konkurentene. Ta gamboy micro som et fint eksempel: På internett koster denne 795 til såkalt internettpris. På Elkjøp Carl Berner så koster denne 899 som er ca. en 100 lapp under "normal" pris andre steder, mens på Elkjøp Storo kostet denne dingsen hele 1099 kr. Da skal det sies på Storo at pytt og panne som ligger en etasje ned selger denne for 999kr.

Dette var ikke et av de mest grelle priseksemplene jeg har sett hos Elkjøp, har faktisk opplevd at prisen varierer med over det tredobbelte fra butikk til butikk. Det er greit nok at butikkene er forskjellige, men siden de kjører et "tema", skal være "billigst" samt at de har en nettbutikk reagerer jeg litt på at ikke prisene er mer strømlinjeformet enn det de er.

Lenke til kommentar
Jeg mener det er useriøst når de skal kalle seg billigst at noen av prisene til og med er dyrere enn konkurentene. Ta gamboy micro som et fint eksempel: På internett koster denne 795 til såkalt internettpris. På Elkjøp Carl Berner så koster denne 899 som er ca. en 100 lapp under "normal" pris andre steder, mens på Elkjøp Storo kostet denne dingsen hele 1099 kr. Da skal det sies på Storo at pytt og panne som ligger en etasje ned selger denne for 999kr.

Dette var ikke et av de mest grelle priseksemplene jeg har sett hos Elkjøp, har faktisk opplevd at prisen varierer med over det tredobbelte fra butikk til butikk. Det er greit nok at butikkene er forskjellige, men siden de kjører et "tema", skal være "billigst" samt at de har en nettbutikk reagerer jeg litt på at ikke prisene er mer strømlinjeformet enn det de er.

5500034[/snapback]

Hm. Er ikke ofte jeg kommenterer priser, men prisen på Gameboy Micro skal ikke være 1099,- hos oss på elkjøp storo. Den er enten 799,- eller 899,-, kan ikke si dette på stående fot. Det må isåfall ha vært en glipp et sted da den har forskjellige varekoder til forskjellige farger. Uten at jeg kan spekulere noe mer enn dette.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg veit, begrunner de det med konkurranseforholdene er ulik på de forskjellige stedene.  :thumbdown:

5500750[/snapback]

Hva er galt med det da? Det er helt naturlig at ikke alle har behov for like agressive priser. Det ville være å kaste penger ut av vinduet (for Elkjøp). Dessuten har de prisgaranti mot lokale konkurenter, og da sier det seg selv at prisene må variere etter hvor butikken ligger.

Lenke til kommentar

Greit nok det, men det gjør det verre for oss kunder. Andre kjeder klarer jo det, så da burde jo Elkjøp også klarer det.

De fleste, oppegående normale folk ønsker vel billigst mulige produkter, antar jeg. Iallefall gjør jeg det.

Men nå er vi ganske utenfor topicen.

Lenke til kommentar
Når jeg spurte om det hos telebutikken, fikk jeg beskjed om at de hadde forskjellige priser og at de var splitta opp i 2 forskjellige firma.

Man kunne feks ikke reklamere i butikk på en telefon man hadde kjøpt på internett.

5504193[/snapback]

Mulig det er slik på Telebutikken, men ikke på Telehuset. Kjøper du noe på nett hos Telehuset, er det din nærmeste Telehuset-butikk som leverer det.

Telehuset er eid av Telenor, og er en av de få totalleverandørene av kommunikasjonsutstyr i Norge. Spør du om noe spesielt bestilles det enten fra leverandør, eller sendes dør til dør fra et annet Telehus i Norge som har varen lagerført.

Hovedsaken med Telehuset er kompetanse. Mange av Telehuset-butikkene har egne bedriftsselgere med enorm kompetanse på sitt felt når det gjelder kommunikasjonsutstyr. Med det menes det blant annet fasttelefoni og tilleggsutstyr, PC (både maskinvare og software og med medfølgende support hvis bedriften ønsker det) så vel som mobiltelefoni og tilbehør.

Telebutikken er derimot bare en eller annen kjede som selger mobiltelefoni og muligens noe annet :whistle:

De fleste, oppegående normale folk ønsker vel billigst mulige produkter, antar jeg. Iallefall gjør jeg det.

Hmm.. Her i byen er det som regel kinesere, russere og eldre gniere som ønsker akkurat det foran å slippe kø, samtidig som man kan bytte produktet og pengene direkte over disk.

Jeg vil heller få kjennskap til noen med kompetanse på det gjeldende området, samt får kjøpt produktet på dagen hos en hyggelig selger. Jeg handler alltid i butikk, og aldri i jallabutikker (uten at jeg nevner eksempler).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...