Goliath Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Det som er mer eget for playstation er Final fantasy, selv om de også kommer til Pc såvidt jeg vet. 5380030[/snapback] ..og Final Fantasy XI kommer til Xbox360.. Som mange kanskje ikke vet, så ble jo den originale Halo først solgt med en "Xbox Only" merke på spillesken, for så å bli portet til PC i senere tid. Da forsvant "Xbox Only" merket fort fra spillhylla i butikken. Man kan jo aldri si for sikkert hvilken spill kommer til å holde seg på hvilken konsoll. I begynnelsen vil nok spill som er eksklusive til èn konsoll holde seg til den konsollen men etter hypen er borte osv, skal man ikke se bort fra at de dukker opp på andre konsoller. Man vil jo tjene penger? At Halo 3 og PS3 muligens får samme releasedato er jo ikke akkurat bombe men heller et sjakktrekk for Microsoft. De kommer helt sikkert til å bundle Xbox360 med Halo3 når PS3 blir solgt. PS3 kommer til å koste skjorta i forhold til Xbox360 siden Xbox360 innen da har blitt godt etablert med gode spilltittler (Halo3, Gears of War osv.). Xbox360 kommer til å få mye bedre spilltittler enn det Xbox hadde og den fordelen PS2 hadde når Xbox kom, har Xbox360 når PS3 kommer. Lenke til kommentar
wise Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 ok, skal vi oppklare litt her en gang for alle. bungie eies av microsoft. ergo, det er veldig lite sannsynlig at halo vil noensinne dukke opp på en konkurrerende plattform. det at det dukket opp på pc er helt irrelevant, pc er en åpen plattform som ikke konkurrerer med xbox. det at final fantasy eller GTA har dukket opp eller vil dukke opp på xbox/360 etter playstation-eksklusivitet er også irrelevant. hverken squareenix eller rockstar eies av sony, og de kan gi ut spillene sine hvor de vil. de kan imidlertid ha en tidsbegrenset avtale med sony om å gi ut spillene sine på deres plattform og ikke på andre. GTA er et eksempel på det. halo 3 er ikke offisiell. ALLE vet at den kommer. men bungie har IKKE gått ut og sagt at de lager spillet for tiden, hva det kommer til å inneholde, handle om eller når det kommer. men selvfølgelig, all logikk tilsier at halo 3 er på vei, en eller annen gang. bill gates har som kjent sagt at når PS3 kommer vil de marsjere rett inn i halo 3. greit nok, det bekrefter også at halo 3 vil komme på et tidspunkt, men kommentaren var ikke ment bokstavelig talt og er i ettertid blitt mer eller mindre trukket tilbake. ingen vet når halo 3 kommer, ingen vet når PS3 kommer. alt er spekulasjon inntil MS/Sony har bekreftet ting fra sin side. ok? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 det at det dukket opp på pc er helt irrelevant, pc er en åpen plattform som ikke konkurrerer med xbox. At spill har "Xbox Only" markerer at spillet blir laget eksklusivt til Xbox men Halo ble allikevel portert til PC. Jeg vet ikke hvor du har fått for deg at jeg mener Xbox konkurrerer mot PC, eneste jeg sier er at uansett hvor eksklusivt et spill er til en plattform så betyr det ikke at spillet holder seg til den ene plattformen i senere tid. Uansett om det har blitt laget av Sony, Nintendo eller Microsoft. Vi må kanskje vente til èn av dem slutter med konsollproduksjon før vi får deres spill over andre plattformer som Sega. Lenke til kommentar
wise Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 "xbox only" betyr at spillet ikke skal dukke opp på sonys eller nintendos maskiner. pc teller ikke. det er ikke en konsoll. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Splinter Cell hadde "Xbox Only" ... Lenke til kommentar
wise Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 godt poeng! men igjen, det er forskjell på uavhengige utviklere, og de som eies av et selskap som MS, sony eller nintendo. Lenke til kommentar
Typho Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Det er vel også slik at hvis et spill blir merket "xbox only" så betyr det at det er eksklusivt for Xbox i minst 3 måneder (er ikke 100% sikker på hvor lenge) Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Jeg tror egentlig hele uttalelsen fra Bill Gates er tull.. Halo 3 er på langt nær like intressant som en splitter ny konsoll fra deres to konkurenter, da vil Halo 3 tape i enhver annledning. Regner med at Bungie kan styre såpass selv. :-/ Kanskje dersom de lagde noe lignende som hot coffee. Lenke til kommentar
Amatour Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Ja hvorfor ikke, nå sier de jo at det ikke er umulig at det nye Metal Gear Solid skal komme til Xbox 360 så.. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Ja hvorfor ikke, nå sier de jo at det ikke er umulig at det nye Metal Gear Solid skal komme til Xbox 360 så.. 5382611[/snapback] Nå eiger Sony heller ikke Konami. Metal Gear spillene har komt på flere platformer inkludert PC og Xbox. Langt i fra et ekslusivt spill. Hvis du skal prøve å finne noe å dra en sammenligning med så ta spill som Ratchet & Clank, Jak & Daxter, God Of War, Gran Turismo. Spill som kommer fra utviklere som faktisk Sony eiger. Tror du eller har du hørt at noen av disse spillseriene kommer til Xbox eller andre platformer? Niks. Nettopp lite like sannsynlig er det at Halo som er et spill som Microsoft utgir, kommer til et annet konsoll. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Microsoft kan også bli grådige, mange PS3 fans som sikkert gjerne skulle ha hatt Halo. Mye vil ha mer vøtt 5380102[/snapback] ...og Sony er ikke grådige på GTA-lisensen sin? Greit at det ikke er et Playstation 2-only spill, men jeg tror nok de solgte en del PS2er over GTA3 og Vice City.Synes det bare er logisk at Halo 3 blir et reint Xbox 360-spill, fint at alle konsoller har noen særegne spill. Bungie har vel ikke gått ut å sagt at de i det hele tatt lager Halo 3 ennå, så hvorvidt det vil bli brukt til å countre PS3-launchen er jo egentlig uvisst. Blåser i når det kommer ut, håper bare de tar seg god tid og lanserer et utrolig fett spill Lenke til kommentar
Döden Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 grunnen til at Bill G opprinnelig sa at H3 skulle slippes på samme dag som PS3 var at de ville prøve å ødelegge for releasen av PS3..5380613[/snapback] Idiotisk av Bill Gates. Halo er stort, men det vil ikke klare å danke ut Sony sitt flaggskip, PS3. Splinter Cell hadde "Xbox Only" ...5381676[/snapback] Nei. Jeg tror egentlig hele uttalelsen fra Bill Gates er tull..5381960[/snapback] "The day Sony launches [the new PlayStation], and they walk right into Halo 3." Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) grunnen til at Bill G opprinnelig sa at H3 skulle slippes på samme dag som PS3 var at de ville prøve å ødelegge for releasen av PS3..5380613[/snapback] Idiotisk av Bill Gates. Halo er stort, men det vil ikke klare å danke ut Sony sitt flaggskip, PS3. Artig fakta: Halo 2 er den beste multimedie-lanseringen som har vært, ikke engang Spider-Man 2 (den filmen som tjene mest penger på lanseringsdag) tjene mer på dag 1. Spider-Man 2 tjente $40.5 millioner dollar, Halo 2 solgte for over $125 millioner dollar. Det tilsvarer 27 kopier solgt hvert sekund i USA og Canada.Jeg skal ikke gå imot utsagnet ditt, jeg bare sier at du ikke bør undervurdere Halo 3... Endret 4. januar 2006 av Slettet-t9DveYkZ Lenke til kommentar
Döden Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 grunnen til at Bill G opprinnelig sa at H3 skulle slippes på samme dag som PS3 var at de ville prøve å ødelegge for releasen av PS3..5380613[/snapback] Idiotisk av Bill Gates. Halo er stort, men det vil ikke klare å danke ut Sony sitt flaggskip, PS3. Artig fakta: Halo 2 er den beste multimedie-lanseringen som har vært, ikke engang Spider-Man 2 (den filmen som tjene mest penger på lanseringsdag) tjene mer på dag 1. Spider-Man 2 tjente $40.5 millioner dollar, Halo 2 solgte for over $125 millioner dollar. Det tilsvarer 27 kopier solgt hvert sekund i USA og Canada.Jeg skal ikke gå imot utsagnet ditt, jeg bare sier at du ikke bør undervurdere Halo 3... 5385062[/snapback] Å selge er èn ting, og å 'stjele' kunder er en annen ting. Tviler nå på at Halo 3 klarer å dra vekk de som allerede har bestemt seg for å gå til anskaffelse av PS3. Lenke til kommentar
Rage_Hunter Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 "X-Box Only" betyr bare at det er ekslusivt x-box for 6 mnd. Kilde; OXBM. Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Ok. Halo 3 kommer aldri i livshistorien til å komme til PS3. Så bare dropp det. Bungie sa (tror jeg bestemt) at xbox spillene deres lages på pc, men de slipper de på xbox pga piratkopiering (blant andre grunner). Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Her sier bungie ganske klart og tydelig at Halo 3 er spillbart (er satt sammen små biter) http://bungie.net/News/TopStory.aspx?story...dec06&p=5854851 http://bungie.net/News/TopStory.aspx?story...dec16&p=5666370 Endret 8. januar 2006 av magenuss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå