Gå til innhold

Oppgradering til socket 754

Anbefalte innlegg

Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan oppgradere mitt nåværende system, slik at det yter bedre i spill osv.?

for specs se sign.

Finnes det i det hele tatt noen bedre alternativ til socket 754? Føler at det ikke er noen bedre cpu tiljengelig enn den jeg allerede har :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OBS! Vil fraråde ALLE som ønsker å ha en PC i noen år fremover å kjøpe 754 sokkelen. Når er den KUN for budsjettbruk!

Dette kan gjøres (og noe har jeg selv gjort):

Nytt hovedkort (for å få PCIe og nyere chipset) (det eneste som må kastes ved senere oppgradering til ny CPU og socket)

Ny kjøler til CPU (for overklokking)

PCIe skjermkort (PCIe hovedkort åpner for neste generasjonsskjermkort + PCIe kort begynner å bli billigere enn AGP)

Ny kjøler til GPU (overklokking)

Oppradere til 1024 mb rambrikker dersom mer minne trengs (siden 754 har 2-3 ramslots, men 939 har 4)

Jeg må få påpeke at yelsesforskjellem mellom et 754 og et identisk 939 system ikke er svimlende (ca 5-10% på et optimalt system (som de fleste allikevel ikke har)). Altså ingen grunn å oppgradere fra 3000+ til 3200+ @939 fordi det er alt du har råd til.

Trengs ny prosessor så bør socketen byttes.

Lenke til kommentar

Vil ikke anbefale deg å oppgradere uten å oppgradere til ett kraftig 939 system, mulig at du kunne funnet deg ett brukt skjermkort for å øke ytelsen litt, kanskje klokke noe. Men ikke å gå over til f.eks 939 3200+, til det blir ytelsesforskjellen for liten. Du må nesten opp på X2 for at det skal dra skikkelig ifra..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...