Gå til innhold

House, M.D - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Jeg tror og håper selv at sesong 8 er siste. Jeg håper også litt inni meg at det ender med Houses død. Jeg vil ikke at det hele ender med at House får et nytt superduper-legemiddel som gror igjen musklene i låret hans samtidig som han blir en koselig kar og får tilbake Stacy, eventuelt Cuddy. Sett for mye slikt på TV.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På hvordan måte?

 

For min del, tror jeg sesong 8 er den siste, på godt eller vondt. Det er sesongen House får sjansen til å fikse seg selv, eller dø i forsøket, som person, eller lege, og dermed også som TV-serie.

Sesong 8 må bli den siste, siden Hugh Laurie ikke lenger skal fortsette etter det.

http://www.nzherald.co.nz/entertainment/news/article.cfm?c_id=1501119&objectid=10724810

Lenke til kommentar

Satt meg nettop ned for å kose meg med ny episode av House. Hadde ikke sett noe promo eller noe, så antok at det kom til å være enda en morsom og interessant episode. Desverre ca halvveis inn så måtte jeg bare stoppe og ta en tur ut i frisk luft. Jeg er nok litt oversensitiv for sånne greier, men har aldri hatt noe i nærheten av samme reaksjonen fra noe annen tv serie eller film.

 

Intressant, check og check.

 

Morsom, nja litt men dette er ikke akkurat en komiserie.

 

Veit du at du ser på en dramaserie? Karakterutvikling, og forskjellige situasjoner for karakterer er vanlig.

 

Episoden var sesongens beste etter nyttår. Forskjellige historier i en episode, istedenfor bare en hovedhistorie og et lite subplot er greit innimellom. Prøve å fornye noe er en bra ting, å bare forsette å gjøre det samme om og om og om igjen. Det er ikke nødvendigvis en bra ting. Så det er bra House prøver å gjøre hvertfall noe anderledes i en episode, uten å endre serien drastisk istedenfor.

 

Godt tegn på at serien ikke akkuratt trenger Wilson i hver episode, noe jeg har ønsket den siste tiden når det har vært litt dårligere episoder.

Lenke til kommentar

Satt meg nettop ned for å kose meg med ny episode av House. Hadde ikke sett noe promo eller noe, så antok at det kom til å være enda en morsom og interessant episode. Desverre ca halvveis inn så måtte jeg bare stoppe og ta en tur ut i frisk luft. Jeg er nok litt oversensitiv for sånne greier, men har aldri hatt noe i nærheten av samme reaksjonen fra noe annen tv serie eller film.

 

Intressant, check og check.

 

Morsom, nja litt men dette er ikke akkurat en komiserie.

 

Veit du at du ser på en dramaserie? Karakterutvikling, og forskjellige situasjoner for karakterer er vanlig.

 

Episoden var sesongens beste etter nyttår. Forskjellige historier i en episode, istedenfor bare en hovedhistorie og et lite subplot er greit innimellom. Prøve å fornye noe er en bra ting, å bare forsette å gjøre det samme om og om og om igjen. Det er ikke nødvendigvis en bra ting. Så det er bra House prøver å gjøre hvertfall noe anderledes i en episode, uten å endre serien drastisk istedenfor.

 

Godt tegn på at serien ikke akkuratt trenger Wilson i hver episode, noe jeg har ønsket den siste tiden når det har vært litt dårligere episoder.

Vet da at det er en dramaserie, men den spiller da ofte på komiske strenger med House sin absurde oppførsel. Var ikke en kommentar om episodens kvalitet, mer om visse scener som gikk litt for langt.

Lenke til kommentar

Wosh,det var litt av en episode.

 

 

Breaking news, setter den i spoiler for det har med casten til season 8 og gjer.

 

 

 

Det kan nok se ut til at vi får avbrekket tidlig...:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/House_(season_7)

"Moving On"

A hospitalized performance artist (Shohreh Aghdashloo) might have made herself sick to make a film about her illness. Meanwhile, House does something odd (even for him), which could alter his relationships with Wilson and Cuddy for good.

 

Endret av b-real
Lenke til kommentar

Det var... ikke venta, som Chris Taub sier i episoden. Dette er det jeg så for meg som slutten på hele sesongen, når jeg tenker litt. Hadde ikke jeg visst at det kom en sesong til, så hadde jeg antakeligvis akseptert det som den siste sesongen også.

 

Grunnen er de siste ordene til House på slutten (spoiler alert!)

 

 

House: What do you think I should do tonight?

Bartender: Go home?

House: Not tonight!

 

 

Lenke til kommentar

Grei sesongfinale, men føler House har en del bedre sesongfinaler enn dette. Jeg kan ikke se for meg at neste sesong blir ikke den siste, den blir nesten nødt til det. For House har virkelig "jumped the shark" for lenge siden. Å dette var et eksempel på at serien burde gå mot slutten, synes nå jeg.

Lenke til kommentar

Grei sesongfinale, men føler House har en del bedre sesongfinaler enn dette. Jeg kan ikke se for meg at neste sesong blir ikke den siste, den blir nesten nødt til det. For House har virkelig "jumped the shark" for lenge siden. Å dette var et eksempel på at serien burde gå mot slutten, synes nå jeg.

Hvis det hadde blitt en sesong 9, hadde det blitt House uten House. :)

Lenke til kommentar

Veldig "enveis gate"-slutt. Blir for dumt at han bare får komme tilbake nå. Veldig spendt på hvordan de skal gjøre dette. Hadde håpet å se mer av Vogler (Rikingen som spytter inn 100 mill i season 1) eller han politimannen som stikker snuta si inn i Vicodin-vanene til House som hevn for frekkheten til House (Husker ikke navnet selvfølgelig).

Lenke til kommentar

Veldig "enveis gate"-slutt. Blir for dumt at han bare får komme tilbake nå. Veldig spendt på hvordan de skal gjøre dette. Hadde håpet å se mer av Vogler (Rikingen som spytter inn 100 mill i season 1) eller han politimannen som stikker snuta si inn i Vicodin-vanene til House som hevn for frekkheten til House (Husker ikke navnet selvfølgelig).

Hvorfor skulle Vogler eller politimannen komme tilbake etter det som i serien er 7-8 år? Makes no sense, det er for sent. Sesong 4 hadde passet bedre.

 

Nei, jeg tror House får komme tilbake, av den grunn: Cuddy stikker jo neste sesong, det er hu som ikke vil ha House tilbake dit.

Lenke til kommentar

Formulerte meg litt feil. Vil se noe lignende som de to karakterene. Syns de gav serien noe helt spesielt, på en positiv måte :)

 

Altså, Cuddy blir jo mest sannsynlig ikke å se. Dermed må en autoritær eller dominerende karakter inn. Noen som virkelig kan ta innersvingen på Gregory. Er det jeg vil se da..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nest siste episode var god, men avslutninga synest eg var dum. Serien kunne like gjerne blitt avslutta denne sesongen. No har me vore gjennom det meste med House, eg lurar på kva dei har tenkt å skrive i sesong 8. Kanskje han kjem tilbake til Princeton og at Cuddy har slutta, eller finn seg eit nytt sjukehus. At Cuddy er ferdig er logisk i forhold til kva han gjorde i siste episode. Wilson ser me nok igjen.

 

Sit litt med same følelsen som etter sesong 8 av Scrubs, sjølv om det faktisk var meint å være den siste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...