Gå til innhold

House, M.D - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvorvidt House MD kommer med en Sesong 4 ?? Vi er nå på Episode 20 i Sesong 3 og det vistnok bare 4 episoder igjen. Vis det ikke kommer en ny sesong må det snart skje noe som gjør at serien "struper" seg sammen mot slutten.

8513051[/snapback]

Vel, hvis du har lest hva som vil skje i de siste tre episodene i sesong tre, vil du tydelig se at det struper seg sammen. Kikk innom TV.com.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvorvidt House MD kommer med en Sesong 4 ?? Vi er nå på Episode 20 i Sesong 3 og det vistnok bare 4 episoder igjen. Vis det ikke kommer en ny sesong må det snart skje noe som gjør at serien "struper" seg sammen mot slutten.

8513051[/snapback]

Vel, hvis du har lest hva som vil skje i de siste tre episodene i sesong tre, vil du tydelig se at det struper seg sammen. Kikk innom TV.com.

8515186[/snapback]

Det er nettop det jeg ikke har gjort, vil ta hver episode uten og ha lest noe om den på forhånd :p

Lenke til kommentar

8513051[/snapback]

8515186[/snapback]

Det er nettop det jeg ikke har gjort, vil ta hver episode uten og ha lest noe om den på forhånd :p

8515551[/snapback]

Ja, det anbefaler jeg. Er litt kjedelig å vite hva som vil skje i episodene.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor serier som Prison Break og Lost ble populære. Virker som en lett jobb å være manusforfatter i serier som det.

8413712[/snapback]

Er enig når det gjelder Prison Break, men å si at Lost er en lettvekter er så feil som det går an å bli. Greit nok hvis du synes den er kjedelig eller ikke din type serie, men å si at det er enkelt å være manusforfatter for Lost går ikke an.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Er enig når det gjelder Prison Break, men å si at Lost er en lettvekter er så feil som det går an å bli. Greit nok hvis du synes den er kjedelig eller ikke din type serie, men å si at det er enkelt å være manusforfatter for Lost går ikke an.

8519255[/snapback]

Tjohei, vi plasserer noen folk på en øy! Litt av alle typer mennesker; En tom cruise lookalike good guy, en meget pen dame, tom cruise sin pene fiende og noen andre pene personer.... men vent! Vi kan ikke bare ha det som allmenheten har akseptert som pent, vi flekker inn en skikkelig feit en, pluss noen negre, fysh de må ikke føle seg utenfor. Hey, hva med asiatene?? jo, dem må også være med. Nei, her var det for få folk med i flykrasjet, vi flekker inn flere folk, som har havarert.. ja dette blir morsomt. For at det ikke skal bli kjedelig, putter vi inn psykologisk terror og usannsynlige fenomen.

Er ikke min type serie nei.

House er forøvrig genialt.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Såklart det ikke kommer til å funke når du sitter med sånne fordommer.

Lost er den mest velskrevne serien på TV, og det veit jeg selv om jeg setter House blant mine topp 10 serier gjennom tidene. En som setter seg litt inn i det skal ha vanskeligheter med å motsi det.

Lenke til kommentar
Såklart det ikke kommer til å funke når du sitter med sånne fordommer.

Lost er den mest velskrevne serien på TV, og det veit jeg selv om jeg setter House blant mine topp 10 serier gjennom tidene. En som setter seg litt inn i det skal ha vanskeligheter med å motsi det.

8521331[/snapback]

Å si at Lost er den mest velskrevne seriene på TV er isåfall like dumt som å si at det er enkelt å være manusforfatter for serien. (Selvom jeg er enig i sistnevnte påstand.) Det er ikke vanskelig å skrive serien når det er etablert at Lost-verdenen er full av spøkelser, agressive isbjørner og forskjellige monstre. Det er så vanvittig lett å la et nytt "mysterium" dukke opp i en serie som Lost. Personene er så forskjellige til sinns at en hver sak kan utvikle seg til den største konflikt.

Lenke til kommentar

Jeg tror vi har gått litt off-topic nå, så jeg bare kommer med dette argumentet også gir jeg meg:

Det som ingen ser ut til å skjønne når det gjelder Lost, som gjorde at veldig mange synes at 2. sesongen er kjedelig, er at det ikke handler om isbjørnene eller mysteriene eller noe av det. Og siden folk tror det handler om de mystiske sakene og action, så følger ikke folk med når en episode ikke inneholder noe av det. Lost handler om folkene fra flykrasjet, og hvordan de reagerer på disse mysteriene osv. Manusforfatterne har fått utviklet noen av de mest velskrevne karakterene på TV akkurat nå, med mange forskjellige lag, og det blir lagt til mer og mer for hver episode, både med tilbakeblikk og ting som skjer på øya.

Det er ikke de stereotypene som HenHau beskriver, hvis man påstår at karakterene i Lost er stereotype sluttet man sannsynligvis å se på serien i løpet av 1. sesong, eller bare sitter og venter på action og mysterier.

Hvordan manusforfatterne så vikler disse folkene inn i helt absurde mysterier og klarer av en eller annen grunn å gradvis forklare disse samtidig som de gir oss nye, interessante ting å følge med på er rett og slett genialt.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Jo, det var et godt argument, og jeg skjønner hva du mener. Allikevel liker jeg ikke serien, og det kommer jeg heller aldri til å gjøre.

La oss heller diskutere House M. D. Noen som har sett episode 21 ennå? (Amerikansk sendeplan)

Lenke til kommentar

House er moro ja, men det har stagnert en smule i det siste. Kan forutsi gangen i episoden fra første 5 minuttene, og karakterene er ikke sååå interessante lengre. Morsomme er jo at de faktisk bruker reelle tester på en del ting uten alt flashye CSI-tøyset. En gang man fikk se et blodutstryk klarte jeg faktisk delvis diagnostisere pasienten selv. Ganske awesome med tanke på standarden blant serier ellers i dag.

Lenke til kommentar
Det er ikke de stereotypene som HenHau beskriver, hvis man påstår at karakterene i Lost er stereotype sluttet man sannsynligvis å se på serien i løpet av 1. sesong, eller bare sitter og venter på action og mysterier.

Hvordan manusforfatterne så vikler disse folkene inn i helt absurde mysterier og klarer av en eller annen grunn å gradvis forklare disse samtidig som de gir oss nye, interessante ting å følge med på er rett og slett genialt.

8525571[/snapback]

Jeg sluttet å se på serien etter 8. episode av første sesong. Imponerende! Grunnen til at jeg ikke fulgte med mer, er derimot stikk motsatt av hva du forutser. Jeg syntes de psykologiske konfliktene var interessante, men de usannsynlige actionkonfliktene, og det faktum at jeg ressonerte meg frem til hvilke personer som faktisk er med i serien, fikk meg til å miste interessen.

Skal man skrive om usannsynlige fenomen, kan man gjøre det på en litt bedre måte, som f. eks Heroes. For meg sier tittelen i Lost alt. Men personer er heldigvis forskjellig.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...