Bruno Mars Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Det blir nesten garantert noe mer ut av det. Bare å se slutten på hvordan han var når han la seg. Så ikke helt happy ut. Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Synes Chase gjorde noe etisk galt, men så stoppet han noe enda verre. Støtter hans avgjørelse. Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Voldsomt bra episode, men jeg liker ikke oppførselen til Chase.. Det bryter liksom litt med den hippokratiske ed.. :/ Hans oppførsel bryter med alt det legeyrket står for. Primum non nocere, er vel et begrep ikke Chase er kjent med. Likte episoden i og med at den var veldig spennende, og ikke minst pga Houses sprøe oppførsel, men likte virkelig ikke retningen Chase har gått i. Jeg likte karakteren, men nå kommer jeg ikke over det faktum at han som lege drepte et annet menneske. Leger skal ikke leke bøddel. Etter det jeg har forstått er du legestudent selv? Hvis du hadde fått Robert Mugabe, Idi Amin eller Pol Pot som pasient, ville du behandlet han etter beste evne? Eller kunne du latt medfølelsen til andre mennesker tatt overhånd? EDIT: Selv om jeg ikke er aspirerende lege, kan jeg lett si at jeg kunne vært kapabel til å gjøre noe mot han eller hun. Endret 9. oktober 2009 av TobiasFunke Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Stemmer, er legestudent. Ja, hadde behandlet de nevnte personene på samme måte som jeg behandler enhver annen pasient. For det første, fordi det er ikke legens oppgave å handle som den dømmende makt. Overlat denne oppgaven til domstolene... For det andre, begrepet Primum non nocere, er viktig her. "First, do no harm". Selv om begrepet først og fremst er rettet mot akuttmedisin/akuttsituasjoner, så kan det også anvendes her. Hvis Chase opplevde det som vanskelig å hjelpe terroristen, fordi han var sikker på at han ville drepe tusenvis av andre mennesker, kunne Chase rett og slett valgt å trekke seg fra saken. Det er noe jeg kunne akseptert. Chase kunne ha gått videre med ren samvittighet. Men, det at Chase forfalsket prøvesvarene, gjør at han ikke er stort bedre enn terroristen. Chase er muligens en konsekvensetiker, og trodde at konsekvensene av hans handling var at flere tusen mennesker ville bli reddet. Men, problemet er at ingen kan forutsi fremtiden. Vi kan aldri med 100% sikkerhet si at denne dikatatoren ville gjennomføre planene sine. Ja, han snakket om det, men det er ikke dermed sagt at det ville skje. Kan hende noen av opprørerne ville klare å stoppe ham, kan hende han hadde blitt arrestert før det. Jeg mener, det er så mange andre ting som kunne skjedd, ergo Chase gjorde feil ved å foregripe begivenhetene. Nei Chase har virkelig ødelagt for seg selv. Det er jo House som tipset Foreman om å sjekke liket i likhuset, så det er 2 personer som vet om Chase. Pluss at diktatorens menn ville at en av dems leger skulle obdusere diktatorens lik. Trenger ikke å være særlig smart for å finne ut at diktatoren hadde blastomykose og ikke skleroderma. Endret 9. oktober 2009 av Sonja84 Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Jeg likte denne episoden godt, det er gøy å se det gode gamle teamet tilbake. Chase er en av mine favorittkarakterer, og han kom jo veldig i fokus i denne episoden. Det blir rart å forsvare det han gjorde, men samtidig kan jeg ikke la vær å tenke at det var riktig. Spørs om det blir mer ut av denne saken senere. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Men hun leder dama sa noe slikt i sesong 3 da? Det som skjedde var at Foreman slutter fordi han ikke ville bli som House, så blir Chase sparket (av House) og så slutter Cameron. Så når sesong 4 starter er House alene og må derfor sette sammen et nytt team. Takk | Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Sytntes det er temmelig lekent at det kun er noen timer til neste epiosde! Regner med at Tc callaway blir å finne i denne tråden utover natten?!? Endret 12. oktober 2009 av Sir Game Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Dessverre er jeg ganske under the weather og ser den nok bare i morgen. men jeg er ganske homse da folkens Endret 13. oktober 2009 av tc47 Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Bra episode, men det er jo ingen som hadde klart å toppe de forrige episodene. Må si jeg savner Wilson, jeg håper han får en større rolle i de kommende episodene. Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 virker som om chase og camerons forhold går mot slutten. Ikke lenge før hun oppdager hva Chase gjorde Lenke til kommentar
justinvernon Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 virker som om chase og camerons forhold går mot slutten. Ikke lenge før hun oppdager hva Chase gjorde Ja tror det jeg og, men jeg liker begge de to utrolig godt. Håper derfor at det ikke skjer... Hørte fra noen tvilsomme kilder at Cameron skal slutte i serien og, håper virkelig ikke det =(( Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Om hun finner ut hva Chase gjorde så tror jeg de holder sammen. Og håper. Blir spennende å se hva som skjer med 13... Tror hun kommer tilbake. Men hva kommer til å skje på flyet... evetuelt på reisen? Lenke til kommentar
justinvernon Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Om hun finner ut hva Chase gjorde så tror jeg de holder sammen. Og håper. Blir spennende å se hva som skjer med 13... Tror hun kommer tilbake. Men hva kommer til å skje på flyet... evetuelt på reisen? kanskje det blir noe kapre-fly-dreper-alle-hvis-dere-ikke-kurerer-kona-mi-greie Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 ^ Ha-ha, ja hadde ikke overrasket meg. Lenke til kommentar
tobn Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Underholdene nok episode. Tipper 13 kommer tilbake. Ellers fett å se Tobias Beecher igjen. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Helt grei episode, må si jeg smilte litt når han sa "It worked". Også sier House "the medicines worked". Også sier han igjen; "It worked." *House rolls eyes* Endret 14. oktober 2009 av tc47 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Noen som ser house på NRK1 her? Går nå Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Kommet House- spill på facebook nå. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Ble jo en heftig "obduksjon" det! Grei episode igjen. I etterkant ble jeg litt overasket over å ikke se 13. Er hun virklig bare ferdig? Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Ja, ikke sant, den obduksjonen var scary, må si at jeg nesten hoppet opp av stolen der, he-he. For min del kan 13 være borte for alltid, likte henne ikke i det hele tatt. Men det er mulig hun kommer tilbake. Hvis Chase havner i fengsel, og Cameron forlater ham, så er det stor sannsynlighet for at hun kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå