Gå til innhold

House, M.D - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Likte ikke episode nummer 2.

 

 

 

 

Virker lite sannsynlig at Foreman kunne bli Dean of medecine. Syns også at det er lite sannsynlig at han vil ha House tilbake. Med første episode håpte jeg at vi kunne få se en artig twist på house, men nå er vi tilbake til samme gamle ...

 

 

 

 

Foreman var neste i rekken etter House, som var høyt oppe i systemet. Wilson er den eneste onkologen, og trengs i stillingen, da han er flink.

 

Foreman har ingen House, ergo kan han ikke drive diagnoseavdelingen. Stillingen som DM blir ledig, han har vist at han kan lede, så hvorfor ikke?

 

Ingen ville ha House tilbake, men han var den eneste som kunne klare den saken, og dermed var det en nødvendighet at det skjedde som det gjorde.

 

Det jeg synes var synd er at Wilson ikke var "hostile" mot House en stund til.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Foreman var neste i rekken etter House, som var høyt oppe i systemet. Wilson er den eneste onkologen, og trengs i stillingen, da han er flink.

 

Foreman har ingen House, ergo kan han ikke drive diagnoseavdelingen. Stillingen som DM blir ledig, han har vist at han kan lede, så hvorfor ikke?

 

Ingen ville ha House tilbake, men han var den eneste som kunne klare den saken, og dermed var det en nødvendighet at det skjedde som det gjorde.

 

Det jeg synes var synd er at Wilson ikke var "hostile" mot House en stund til.

 

 

 

 

Hva mener du med at House var høyt opp i systemet? Det er en ganske grunnløs påstand. Wilson er ikke den eneste onkologen, hva slags sykehus har bare en onkolog?

 

Uansett, jeg gidder ikke å diskutere for mye rundt hvilke relasjoner det var i serien. Men min oppfatning er at hendelsene og premissene som leder opp til at Foreman blir dean of medicin ikke er overbevisende. Dessuten er det en twist jeg ikke liker.

 

Dessuten tror jeg ikke at Foreman ville ha ansatt House hvis han hadde blitt dean of medicin. Dette baserer jeg på hvordan de har portrert hans karakter, men også det faktum at Foreman vet selv at han ikke kan kontrolere House.

 

 

Endret av Kubjelle
Lenke til kommentar

 

 

Foreman var neste i rekken etter House, som var høyt oppe i systemet. Wilson er den eneste onkologen, og trengs i stillingen, da han er flink.

 

Foreman har ingen House, ergo kan han ikke drive diagnoseavdelingen. Stillingen som DM blir ledig, han har vist at han kan lede, så hvorfor ikke?

 

Ingen ville ha House tilbake, men han var den eneste som kunne klare den saken, og dermed var det en nødvendighet at det skjedde som det gjorde.

 

Det jeg synes var synd er at Wilson ikke var "hostile" mot House en stund til.

 

 

 

 

Hva mener du med at House var høyt opp i systemet? Det er en ganske grunnløs påstand. Wilson er ikke den eneste onkologen, hva slags sykehus har bare en onkolog?

 

Uansett, jeg gidder ikke å diskutere for mye rundt hvilke relasjoner det var i serien. Men min oppfatning er at hendelsene og premissene som leder opp til at Foreman blir dean of medicin ikke er overbevisende. Dessuten er det en twist jeg ikke liker.

 

Dessuten tror jeg ikke at Foreman ville ha ansatt House hvis han hadde blitt dean of medicin. Dette baserer jeg på hvordan de har portrert hans karakter, men også det faktum at Foreman vet selv at han ikke kan kontrolere House.

 

 

 

 

Siste forsøk på å forklare. House var SJEF i diagnoseavdelingen. Wilson er SJEF i onkologi. Disse er ut som DM uansett. Foreman derimot, er ledig.

 

House har også sittet inne, og har lært seg hvem som er sjef, iallefall i følge tankene til Foreman, og derfor tenker han at verdens beste diagnostiker kanskje kan kontrolleres, og det er verdt risken kontra å miste lungene.

 

 

Lenke til kommentar

 

 

Siste forsøk på å forklare. House var SJEF i diagnoseavdelingen. Wilson er SJEF i onkologi. Disse er ut som DM uansett. Foreman derimot, er ledig.

 

House har også sittet inne, og har lært seg hvem som er sjef, iallefall i følge tankene til Foreman, og derfor tenker han at verdens beste diagnostiker kanskje kan kontrolleres, og det er verdt risken kontra å miste lungene.

 

 

 

 

Spar meg for billige retoriske triks. Siste forsøk på å forklare? Pfff... Som om du har brukt mange forsøk på å forklare.

 

Jeg finner argumentene dine lite overbevisende. Hvorfor er Wilson ut? Er det ikke mer sannsynlig at en av de som er leder av en avdeling blir dean of medicin? Jeg syns ikke det at Foreman blir dean of medicin passer inn i hans karakter. Han er den som kommer nærmest House i personlighet og mulig også diagonstisk talent. Flere ganger i serien har House og Foreman vist likheter mellom gleden å knekke koden. Skal Foreman plutselig bare gi opp med det og bli en kontorrotte som kun driver med papirarbeid.

 

Fengselsargumentet ditt er kun synsing og er bortkastet tid, men du tar alikevell feil. Tror Foreman at House har lært å respektere autoritet når han med kun få dager igjen av soningen greier å få lagt til 8 månder?

 

Ser ingen grunn til å diskutere dette mere, da jeg syns det er bortkastet tid og synsing om serier er noe av det teiteste du kan bruke tiden din på. Kommer ikke til å svare deg med mindre du kommer med veldig overbevisende argumenter. Noe jeg tviler sterkt på, med tanke på nivået av dine argumenter hitill.

 

 

 

:)

Lenke til kommentar

 

 

Siste forsøk på å forklare. House var SJEF i diagnoseavdelingen. Wilson er SJEF i onkologi. Disse er ut som DM uansett. Foreman derimot, er ledig.

 

House har også sittet inne, og har lært seg hvem som er sjef, iallefall i følge tankene til Foreman, og derfor tenker han at verdens beste diagnostiker kanskje kan kontrolleres, og det er verdt risken kontra å miste lungene.

 

 

 

 

Spar meg for billige retoriske triks. Siste forsøk på å forklare? Pfff... Som om du har brukt mange forsøk på å forklare.

 

Jeg finner argumentene dine lite overbevisende. Hvorfor er Wilson ut? Er det ikke mer sannsynlig at en av de som er leder av en avdeling blir dean of medicin? Jeg syns ikke det at Foreman blir dean of medicin passer inn i hans karakter. Han er den som kommer nærmest House i personlighet og mulig også diagonstisk talent. Flere ganger i serien har House og Foreman vist likheter mellom gleden å knekke koden. Skal Foreman plutselig bare gi opp med det og bli en kontorrotte som kun driver med papirarbeid.

 

Fengselsargumentet ditt er kun synsing og er bortkastet tid, men du tar alikevell feil. Tror Foreman at House har lært å respektere autoritet når han med kun få dager igjen av soningen greier å få lagt til 8 månder?

 

Ser ingen grunn til å diskutere dette mere, da jeg syns det er bortkastet tid og synsing om serier er noe av det teiteste du kan bruke tiden din på. Kommer ikke til å svare deg med mindre du kommer med veldig overbevisende argumenter. Noe jeg tviler sterkt på, med tanke på nivået av dine argumenter hitill.

 

 

 

:)

 

 

Spar meg for den hersketeknikken din istedet.

 

Wilson er kjent som den beste til å levere meldingen om at noen skal dø, han er flink i onkologi, hvorfor skal han tas bort derfra? Ettersom jeg husker, så er også Wilson ganske så ung, i beste tilfelle er Foreman eldre enn Wilson. Altså, et bedre valg med Foreman enn Wilson. De andre er jo ute av det hele.

 

Foreman har IGJEN vist gode lederferdigheter, dermed står han som et enda bedre valg. Avdelingen han jobber for er lagt ned, sjefen er borte, de andre legene på sykehuset er ikke like flinke, de vi kjenner er Wilson, som er opptatt, Chase, som ikke har noe lederferdigheter what so ever. Thirteen er bortevekk fra serien, og kan ikke brukes i en slik rolle.

 

Taub vet vi fortsatt for lite om i den forstand til at han kan plutselig settes inn i en slik rolle.

 

OG, hvem har hatt hovedrolle sammen med House i ALLE 7 sesonger? Foreman. Hvem har vist mest lederferdigheter, og er akkurat fri for jobb, men har vist seg flink på mange felt? Foreman.

 

At du nekter å se dette som argumenter, betyr det ikke at det ikke er det.

 

At House gjorde det han gjorde i fengselet er ikke så helt borte. Han har INGEN venner, INGEN jobb. Hva skal han gjøre? Har du prøvd å ha ingen venner å ingen jobb? Det er veldig kjedelig, selvom House er en sosialt tilbakestående person, og en misantrop.

 

Men siden du tror du er så overveldende overlegen meg og mine meninger, så sier jeg meg ferdig og sletter tråden fra mine innlegg, så får du svare om mine meninger er verdt din ekstremt dyrebare tid.

 

 

Lenke til kommentar

Jakke: Det ser ut som om du ikke tar poenget i det hele tatt. Poenget er ikke hva som er logiske trekk ut i fra et serieskagerperspektiv, poenget er hva som er troverdig i seriens univers. Nevnte person som DoM er ikke spesielt troverdig, vi husker vel alle hva som skjedde sist vedkommende prøvde å få seg ny jobb?

 

Du argumenterer på et fullstendig galt premiss, og de virker som om du har misforstått Kubjelle fullstendig. Da er det ikke så veldig rart at han ikke ser noen verdi i argumentene. (De har overhodet ingen, utenfor den dikusjonen du innbiller deg at du deltar i.)

 

Det er vel forresten helt å droppe spoilere nå som det er straks to dager siden episoden ble sendt? Jeg tror folk vet at denne inneholder spoilere (selv om det burde stå i tittelen.) Har anonymisert grovt likevel.

Lenke til kommentar

Jeg er skuffet over at House returnerte til sykehuset i episode 2. Serien trenger en boost av noe nytt. Jeg kunne gjerne sett 7-8 episoder FØR han ble sluppet ut av fengsel. For å så se hvordan han takler å vende tilbake til sitt normale liv, som da kunne ledet til at han etter en stund returnerte til sykehuset - gjerne etter et opphold på et annet sykehus.

 

Episoden i seg selv var helt grei. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dei beste House-episodane er vanlegvis dei som føregår utanfor sjukehuset. Alá dei første to av sesong seks.

 

 

Første episode av S8 var god, men nummer to var skuffande. Rett tilbake til gamle takter med House som superdoc og ein tilfeldig observasjon på slutten som løyser alt. Den nye dama var for øvrig intetsigande og forutsigbar. Håpar verkeleg dei kjem opp med noko betre enn dette i resten av sesongen.

 

post-23219-0-75881000-1318626762_thumb.jpg

 

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Tok sin tid før jeg orket å se denne episoden, likte begynnelsen av sesongen meget godt, men så var det liksom rett tilbake til gamle takter igjen i episode 2. Hun nye som de fikk inn gjorde egentlig serien skikkelig kjedelig, House glimter til noen få ganger, men jeg sliter med å se hva de kan gjøre nå. Blir spennende å se hvordan dette går fremover. Om det ikke blir bedre i episodene som kommer, setter jeg sesongen på vent i håp om at den tar seg opp. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...