superolaf Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Jeg har idag denne pcen: XP 2800 512 RAM GeForce 5900XT A7N8X-E Deluxe 80 GB Harddisk Jeg har nå mulighet for å kjøpe meg pc-deler for 3000 kr, og lurer derfor på om jeg skal: 1. oppgradere minnet og hardisken og bruke dette i en ny pc senere 2. kjøpe nytt hovedkort og prosessor for senere å kjøpe resten... Noen som har noen ideer om hva som kan være lurt? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 hva bruker du pc'n til ? om du ikke er hardcore gamer overlever du jo med skjermkortet fortsatt.. Men 3000 er ikke mye å kjøpe deler for.. ASRock 939Dual-SATA2 - 512 ,- AMD Athlon 64 3700+ 1895 ,- TwinMOS DDR400 512 MB 372 ,- dette kan være et alternativ ? du bruker samme skjermkort sålenge.. og du kan oppgradere med et PCI-express da du får penger... Om du er avhengig av bedre skjermkort veit jeg ikke hva du skal gjøre :S Eneste utvei da er å spare omtrent.. Lenke til kommentar
superolaf Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 Det virker som en god ide det der, men jeg må nok gå for litt mer ram ettersom jeg har 2x256. Eller er ikke dette nødvendig? Men hvis jeg invisterer i ny ram og ny harddisk, vil jeg vel kunne bruke dette i en ny maskin om noen måneder? Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Nå som rammen er på sitt laveste prisnnivå som jeg noen gang kan huske vil jeg si at du bør spante på deg noen skikkelig gode ram brikker, gjerne 2 gb for så å kjøpe deg en harddisk i samme slengen. EKS: HDD: http://www.psdata.no/ps.asp?it=112165&mlevel=010407 kr 915 Ram: http://www.psdata.no/ps.asp?it=107264&mlevel=011001 kr 1475 Pris ca. rundt 2400 Lenke til kommentar
superolaf Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 Jeg tror jeg går for den siste løsningen. Men er dette gode ram-brikker, og vil de være tilstrekkelige i et nytt system om kanskje et halvt år? Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Brikkene er helt greie og de kommer til å holde en god stund fremover. Lenke til kommentar
Never Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 hadde spart penga og levd med pcen ei beite til.. eventuevelt klaska i no mer ram i den ... inntilvidere.. men som andre lengere opp i tråden sier er du hardcore gamer så... en xp 2800 skulle da duge til det meste en stund til... bedre å ha noe mer kr til disp om man skal totalrenovere PC`n Lenke til kommentar
superolaf Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Da har jeg gått til innkjøp av ram og ny harddisk. Tror dette er en god løsning da rammen er så billig. Harddisk trenger man jo uansett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå