Gå til innhold

Hvordan få ubuntu raskere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Berre ein tanke: Det man gjer for å senke oppstartstida, er la være å starte unødvendige prosesser, prosesse som ellers ville ligge i bakgrunnen. Vil ikkje det då være med på "speede" up hastigheten ved å ha mindre slike prosesser gåande i bakgrunnen?

Lenke til kommentar
Berre ein tanke:  Det man gjer for å senke oppstartstida, er la være å starte unødvendige  prosesser, prosesse som ellers ville ligge i bakgrunnen.  Vil ikkje det då være med på "speede" up hastigheten ved å ha mindre slike prosesser gåande i bakgrunnen?

5381173[/snapback]

Det kommer an på minnemengden. De fleste prosesser tar lite kraft når de først er startet, men kan spise litt minne. Så har du lite minne kan det lønne seg å skru av flest mulig prosesser. Uansett kan man nå skru av de man ikke har bruk for.

Btw, litt ironisk nick på trådstarter :p

Endret av xeon
Lenke til kommentar
Btw, litt ironisk nick på trådstarter :p

5381521[/snapback]

Ypper du eller :p Neida.. he he.. "Patience" er hentet fra sangen med samme navn av Guns'n Roses utgitt i 1988. Min yndlingssang siden da..

Derfor er jeg patience :p

Har forsøkt både KDE og GNOME. Stort sett det samme der.

Saken er at jeg synes det er litt merkelig at jeg med nesten 1400 MB RAM og en XP2800+ prosessor ikke skal kunne klare linux som skal være bra for mindre maskiner..

Lenke til kommentar

Virker jo veldig rart da. Kan du ha noen programmer som henger som du ikke vet om? kjører ubuntu m gnome på 1024 RAM og Pentium M 2GHz som ligger på 800 MHz nesten hele tiden..(Den stiger noen ganger til 50% og andre ganger til 100% når jeg starter litt for mange ting, eller ymse programmer låser seg)

Kan det være Nautilus som har en feil i seg?(hvis gnome er det som kjøres nu)

edit: litt omformulering.

testet: killall -9 "programmer som ikke trengs" ?

Endret av zeltex
Lenke til kommentar

må passe på at disken din kjører DMA også .. det har hendt dette har blitt deaktivert hos meg tidligere:

sudo hdparm -d /dev/hda

..skal fortelle deg at DMA er påslått .. dette har utrolig mye å si i visse sammenhenger

Endret av dayslepr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...