Knebba Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Noen som kunne hjulpet meg med hvordan oppsettet av en ny tabell burde være? trenger et felt til overskrift (den er valgfri, altså det må ikke legges noe inn i det feltet) et felt til teksten og et felt hvor den legges inn en et bilde som blir valgt fra en meny, f.eks stien til bildet. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 f.eks slik create table Kennteh( overskrift varchar(32), tekst varchar(255), bilde varchar(64), id int unsigned not null primary key auto_increment ); vurder om antall tegn angitt er nok. 255 er max for varchar, vil du ha mer, må du bruke en eller annen *text type Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 f.eks slik create table kennteh( overskrift varchar(32), tekst varchar(255), bilde varchar(64), id int unsigned not null primary key auto_increment ); vurder om antall tegn angitt er nok. 255 er max for varchar, vil du ha mer, må du bruke en eller annen *text type 5379509[/snapback] Kanskje bedre å sette tekst BLOB, i stedet for varchar(255), så slipper han å ha maxgrense på 255 bokstaver:P Btw: denne posten hører hjemme under databaser Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 du ser kanskje at jeg påpeker dette og også anbefaler en eller annen text type hvis 255 ikke er nok? Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 satt den på BLOB men hosten min har ikke phpmyadmin.. hva slags funksjon bruker jeg får å legge til tabellen ved hjelp av php? Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) <?php $query = "create table valpekull(overskrift varchar(32), tekst BLOB, bilde varchar(64), id int unsigned not null primary key auto_increment"; if ( mysql_query($query) ){ echo "jadda!"; mysql_close(); } else{ echo "bæsja på rei"; }?> Den blir ikke oppdrettet hvordan bruker jeg mysql_error til å sjekke hva som er feil? Endret 4. januar 2006 av kennteh Lenke til kommentar
PT Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Kan ikke se at du har husket å koble til SQL-serveren... (Hvis ikke hosten din har phpMyAdmin kan du vel legge det inn selv?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå