Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL-modem til telenor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Modemet støtter både ADSL og ADSL2+ så det er mer enn raskt nok, det har også innebygget router med 4 utganger så du kan bruke det på opp til 4 pc'er uten at du trenger mer ekstrautstyr, eventuelt koble til en switch

Endret av So|o
Lenke til kommentar

Det er bare å slenge på en gigabit svitch, men trafikken mellom den og 100mbit utstyr reduseres naturligvis ned til 100mbit. Dette gjøres automatisk, så du trenger ikke å tenke på om det er noen innstillinger du må gjøre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
En switch er en enhet som sender et signal til mange

En router sender signalet til den maskinen som skal ha det

5451517[/snapback]

Noen småfeil her.

En hub tar inn et signal og sender det til alle andre.

En switch tar et signal og sender det til den porten den tror dataene ligger på.

En ruterhar egne iper (en per nett den er koblet til) og fungerer som en bro mellom to eller flere nettverk. Den finner også ut hvor den skal sende pakkene på samme måte som en switch

Du vet hva du snakker om, men har sikkert bare blingset litt.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hvis du er telenor-kunde så trenger du bare å reklamerer på modem via 05000 og så vil du få tilsend en ST546T

Ikke glem å returner ditt gamle "hva det enn nå er" etter du har mottatt det nye.

det følger med en ferdigfrankert returlapp :)

Er du ikke Telenor-kune..... finn.no...

Endret av sabohn
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg sliter etter noe lynnedslag i området her. Virker som mange har peil her så jeg prøver.

Begge nettverkskorta vandret til de evige jaktmarker igår. Har et som går på internett modemet og et på et lokalt nettverk med servere til han jeg leier hos. Det ene nettverks kortet har jeg bytta ut med et nytt mens det andre er på hovedkortet og blir vel vanskeligere å fikse, eller?

Siden jeg ikke har plass til flere kort på hovedkortet skulle jeg hatt en switch (e.l) med 2 innganger, om det fins?Noen som har peil?

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...