Hasselnøtta Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Hei, lurte på noe om ADSL-router modemet til telenor (Thomson SpeedTouch 546T) . Hvor raskt er det, hmm? Og etter jeg har kjøpt det, kan jeg eventuelt koble til en switch og få ett LAN nettverk? På forhånd tak Lenke til kommentar
So|o Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Modemet støtter både ADSL og ADSL2+ så det er mer enn raskt nok, det har også innebygget router med 4 utganger så du kan bruke det på opp til 4 pc'er uten at du trenger mer ekstrautstyr, eventuelt koble til en switch Endret 3. januar 2006 av So|o Lenke til kommentar
Hasselnøtta Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Takk, det er bra. Men kan du vet ikke hvor rask de 4 portene er eller? For viss de bare er 100 kan jeg koble til en switch på 1000 da? Takk igjen! Endret 5. januar 2006 av Game Master Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 sikkert 100mbit. Skal du til med heftig filoverføring i nettet ditt kan det kanskje være lurt og koble til ein gigabit switch ja. Ofte så er ikkje hub/switcher som er innebygget i routere like heftige som stand alone switcher. Lenke til kommentar
MiniX Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Det er bare å slenge på en gigabit svitch, men trafikken mellom den og 100mbit utstyr reduseres naturligvis ned til 100mbit. Dette gjøres automatisk, så du trenger ikke å tenke på om det er noen innstillinger du må gjøre. Lenke til kommentar
Hasselnøtta Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Takk for alle tips, det var godt! Lenke til kommentar
Konge Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Thomson Speedtouch 546 har da 4 ethernetkontakter og dermed innebygget switch . Lenke til kommentar
nilsmol Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Thomson Speedtouch 546 har da 4 ethernetkontakter og dermed innebygget switch . 5389386[/snapback] En switch er en enhet som sender et signal til mange En router sender signalet til den maskinen som skal ha det Lenke til kommentar
MiniX Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 En switch er en enhet som sender et signal til mangeEn router sender signalet til den maskinen som skal ha det 5451517[/snapback] Noen småfeil her. En hub tar inn et signal og sender det til alle andre. En switch tar et signal og sender det til den porten den tror dataene ligger på. En ruterhar egne iper (en per nett den er koblet til) og fungerer som en bro mellom to eller flere nettverk. Den finner også ut hvor den skal sende pakkene på samme måte som en switch Du vet hva du snakker om, men har sikkert bare blingset litt. Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Jeg trenger et slikt modem nå, mitt gamle funker ikke lenger! Er det noen som har et brukt jeg kan kjøpe? Event. hvor kan jeg kjøpe dette for en billig penge uten splitter og slike ting... Lenke til kommentar
sabohn Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Hvis du er telenor-kunde så trenger du bare å reklamerer på modem via 05000 og så vil du få tilsend en ST546T Ikke glem å returner ditt gamle "hva det enn nå er" etter du har mottatt det nye. det følger med en ferdigfrankert returlapp Er du ikke Telenor-kune..... finn.no... Endret 26. juli 2006 av sabohn Lenke til kommentar
Cristiano Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Jeg sliter etter noe lynnedslag i området her. Virker som mange har peil her så jeg prøver. Begge nettverkskorta vandret til de evige jaktmarker igår. Har et som går på internett modemet og et på et lokalt nettverk med servere til han jeg leier hos. Det ene nettverks kortet har jeg bytta ut med et nytt mens det andre er på hovedkortet og blir vel vanskeligere å fikse, eller? Siden jeg ikke har plass til flere kort på hovedkortet skulle jeg hatt en switch (e.l) med 2 innganger, om det fins?Noen som har peil? Lenke til kommentar
bakela00 Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Om du ikke har plass til et ekstra kort for lan i hovedkortet kan du vel bare kjøpe USB lan? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå