Gå til innhold

Bærbar til max 8000kr. Skal kunne spille BF2.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Da var mitt første kjøp av bærbar PC igang. Jeg har riktignok ikke så veldig store krav, men den må max koste 8000kr, kan strekke meg til 8500 om høyst nødvendig. Det omtrent eneste kravet jeg har er at det skal kunne gå ann å spille Battlefield 2 å den. Om det blir på det laveste får gå.

Jeg har egentlig så godt som igjenting peiling på bærbare, og søker derfor dere hjelp.

Har dere noen tips?

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Acer Aspire 3023WLMi koster ca. 7800,- og bør, med Mobility X600 kunne dra BF2 på middels grafikk. Blir noen kompromisser, selvsagt. For et par uker siden ville Inspiron 6000 vært et naturlig valg, men Dell har fjernet de billigste konfigurasjonene etter jul, så denne kommer på nesten 8800,- i billigste konfigurasjon nå. Fortsatt et brukandes kjøp, dog (1.73GHz, 1GB, 60GB, X300). ATI Xpress 200M integrert grafikk blir nok for tregt til noen form for god BF2-opplevelse, selv med 128MB eget skjermminne. Selv et 64MB Mobility X300 vil være nesten tre ganger raskere.

Lenke til kommentar

Både A6U og 1550 vil være helt ubrukelige til BF2. 1557 er fortsatt en grei maskin, men modellen begynner å dra på årene. Blir et stykke over budsjettet ditt også hvis du ikke har en XP-lisens liggende. Av de du har listet opp der ville jeg valgt Acer for generell multimediabruk (bredskjerm + pris) og 1557 hvis produktivitet var viktigere (men da er prisen så høy at jeg heller ville valgt HP Compaq nx8220).

Det er ikke så veldig mye å velge mellom i din prisklasse når BF2 er en prioritet. Du må nok ut med 10K for en maskin som er godt balansert til både kontor/skole og litt spilling og enda et par tusen for en PC som er virkelig *bra* til spill (X700 eller Go 6600 skjermkort).

Lenke til kommentar

Visst du har xp fra før, ville jeg gått for en Centrino pc fra SHG.no. Der får du med greit skjermkort og en ellers en veldig god pc. Bare gå inn på www.shg.no og kikk litt på de bærbare der. Tror den serien jeg tenker på heter shg note centrino 8000 eller 8200...

Lenke til kommentar

x600 er på ca samme linje som radeon 9700!

Jeg har sistnevnte, og min maskin kjører BF2 helt fint! Med tanke på at du skulle kjøpe ny maskin, ville jeg råde deg til å legge litt mer penger i kjøpet, og kjøpe en Tundra PC fra psdata.no.

Lenke til kommentar

Denne HP pc er perfekt!

Har den pc som den pc er oppfølger til, det vil si at eg har den modellen som kom før den ;) anbefallest!

Kjører fin HL2, CS & The sims2 osv på den ;)

Edit:

Fant den billigere her:

1.PsUtstyr.no til 8180,-

2.DirectBuy.no til 8169,-

Eg hadde sjølv valgt den hos pcutstyr, fordi eg har veldig god erfaring derfra!

Lykke til! ;)

Endret av wackee
Lenke til kommentar
Denne HP pc er perfekt!

Har den pc som den pc er oppfølger til, det vil si at eg har den modellen som kom før den ;) anbefallest!

Kjører fin HL2, CS The sims2 osv på den ;)

Edit:

Fant den billigere her:

1.PsUtstyr.no til 8180,-

Lykke til! ;)

5385307[/snapback]

Den jeg har foreslått før, ja!

Sikler litt på den, men liker ikke helt skjermkortet. Regner med du kjører HL2 på det aller laveste, og ingen som helst hakking?

Uansett, jeg endre litt på PCen på Whitebox, den ble riktignok litt dyrere, men er den verdt pengene? Kan jeg få noe bedre til 9000kr (ikke mer!)

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar
Denne HP pc er perfekt!

Kjører fin HL2, CS The sims2 osv på den ;)

Edit:

Fant den billigere her:

1.PsUtstyr.no til 8180,-

Lykke til! ;)

5385307[/snapback]

Den jeg har foreslått før, ja!

Sikler litt på den, men liker ikke helt skjermkortet. Regner med du kjører HL2 på det aller laveste, og ingen som helst hakking?

Uansett, jeg endre litt på PCen på Whitebox, den ble riktignok litt dyrere, men er den verdt pengene? Kan jeg få noe bedre til 9000kr (ikke mer!)

5387789[/snapback]

Kjører HL2, men eg veit ikkje heilt på kva da. men eg har ikkje stilt på noko,og grafikken er fantastisk.

har fått tilbakemeldinger fra vennene mine, som også har hl2, at min er mykje bedre =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...