Gå til innhold

Å få organisert media med WMC til Xbox360

Goliath

Anbefalte innlegg

Jeg har delt to mapper med Windows Media Connect: Foto og Musikk.

Jeg har organisert forotmappa slik:

Ferier -> Dubai -> dubai_01.jpg

Mappe -> Mappe -> Bilder

Jeg har organisert musikkmappa slik:

Hele Album -> Nirvana -> Nervermind -> Lithium.mp3

Mappe -> Mappe -> Mappe -> Muikk

Alt blir bare krøll på Xboxen. CD covert art blir med under fotodelen på Xbox og hele pakka. Hvordan får man organisert ting på maskinen for at det skal se bra ut på Xbox360'n?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder musikk så har jeg funnet ut at å lage playlister til hver cd er det eneste som funker ålreit.. Litt kjedelig egentlig, siden har ordentlig orden på dataen...

På foto vet jeg ikke siden har ikke prøvd meg på det.. Men skal ikke forundre meg om du må kalle bildene : dubai 1 dubai 2, hawai 1... o.s.v

Synd at det ikke er noe i xboxen som klarer å ha det med seg videre slik det er på pcn, evt. at man hadde sett det som mapper på 360..

Lenke til kommentar
Når det gjelder musikk så har jeg funnet ut at å lage playlister til hver cd er det eneste som funker ålreit..

Mine album spiller helt fint på 360'en; beholder selvfølgelig riktig rekkefølge på låtene og alt. Jeg regner med at du har sett 'play album'-funksjonen når du browser?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Støtter Xboxen WinAmp playlister?

Nei, desverre :thumbdown:

5380338[/snapback]

Hvis du lagrer playlisten som en m3u-fil så fungerer det helt fint. Etter det jeg vet så er det mulig i winamp.

5381123[/snapback]

Ok, det må jeg prøve. :)

Lenke til kommentar

Helt enig med trådstarter, synes organiseringa på X360 via WMC er helt forferdelig rotete, skjønner ikke hvorfor det blir slik.Uansett så gadd jeg ikke ha det slik, så nå bruker jeg heller en ekstern USB disk på X360 til musikk og bilder, da blir strukturen akkurat slik som du legger det inn, altå slik man vil ha det på en pc.

Lenke til kommentar
Når det gjelder musikk så har jeg funnet ut at å lage playlister til hver cd er det eneste som funker ålreit..

Mine album spiller helt fint på 360'en; beholder selvfølgelig riktig rekkefølge på låtene og alt. Jeg regner med at du har sett 'play album'-funksjonen når du browser?

5380858[/snapback]

Ja.. men mange ganger mangler mp3ene album navn, evt henta fra forskjellige steder osv.. itillegg så står bare abumnavn og ikke artist..(med mindre du vil skrive inn alt selv (slit):)

så det eneste jeg stoler ordentlig på som er minst slit er playlist..

jeg lager de i winamp.. Tar en playlist fra høyre, dobbeltklikker, og trykker save playlist, da kan du kalle den hva du vil og lagre hvor du vil.

Lenke til kommentar
Ja.. men mange ganger mangler mp3ene album navn, evt henta fra forskjellige steder osv.. itillegg så står bare abumnavn og ikke artist..(med mindre du vil skrive inn alt selv (slit):)

5382594[/snapback]

Da får du skjerpe deg litt når du ripper da vet du; så blir det orden i samlingen din ;) Jeg har skikkelig nazi-kontroll på alle CD'ene jeg har rippet og det er følgelig veldig oversiktlig og lett å finne frem.

Det er da virkelig ikke 360'en sin feil at rekkefølge o.l. for låter på et album ikke stemmer når grunnlaget for å avgjøre dette ikke er tilstede...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...