hero_ruler Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Hei, Jeg installerte windows xp ettersom jeg ikke orket å mekke med cedega for å spille wow. Å noen andre spill jeg fikk til jul. Men når jeg skulle ha tilbake gruben min kom problemene. Jeg begynte å google problemet, men alle løsningene funker ikke. Jeg har Ubuntuen min på /dev/hdb/ ettersom den er størst så har jeg en xp installasjon på /dev/hda/ ettersom den er bitteliten .. Ubuntu 5.10 Kan noen hjelpe megå installere grub igjen (eller lilo) ? Har et par livecder her så det går bra. Men hvis problemet er ugjennopprettelig så vil jeg bytte distro. Noe som har apt-get (el. lignende). Anbefalinger? Endret 3. januar 2006 av hero_ruler Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Se på første kommentaren til bloggen her: http://ubuntu.wordpress.com/2005/10/20/backing-up-the-mbr/ Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Det funka mega bra. Tok install cden -> rescue -> grub-install /dev/hda/ Endret 3. januar 2006 av hero_ruler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå