kalg Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 hei får ikke pcene mine (2stk) til å sammarbeide, altså dele filer mellom dem. de står i samme svitsh, samme arbeidsgruppe, begge har internett, ved pinging finner de hverandre, alt av brannmurer er slått av. jeg skjønner ingenting hjelp.... Lenke til kommentar
Makaakaaa Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Har det samme problemet! Finner ikke de andre pceene på nettverket... Skjønner ingenting...De ligger på samme arbeidsgruppe, fant alle sammen før, helt til vi fikk ny router...Hjelp oss begge to!! Foressten, har du slått på fildeling? Endret 3. januar 2006 av El Diablo^^, Lenke til kommentar
Hasselnøtta Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Hei ,har hatt samme problem mange ganger... Men det som er viktig er at pcene har automatisk ip-adresse og DNS-serveradresse, det gjør du på følgene måte: 1. Gå inn på Lokal Tilkobling og velg Egenskaper. 2. Finn eller eventuelt installer Internett-protokoll (TCP/IP). 3. Velg egenskaper for protokollen og velg mota automatisk Ip-adresse og automatisk DNS-serveradresser. Vanligvis er dette problemet ,om det ikke går da kan du fornye IP adressen din via cmd. Det går sånn her: 1. Velg kjør fra start menyen, skriv cmd og trykk enter. 2. I cmd når du er tilkoblet skriv: ipconfig /release vent på svar og skriv ipconfig /renew. Om ikke spør mer! Lykke til! Endret 3. januar 2006 av Game Master Lenke til kommentar
kalg Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 Hei ,har hatt samme problem mange ganger... Men det som er viktig er at pcene har automatisk ip-adresse og DNS-serveradresse, det gjør du på følgene måte: 1. Gå inn på Lokal Tilkobling og velg Egenskaper. 2. Finn eller eventuelt installer Internett-protokoll (TCP/IP). 3. Velg egenskaper for protokollen og velg mota automatisk Ip-adresse og automatisk DNS-serveradresser. Vanligvis er dette problemet ,om det ikke går da kan du fornye IP adressen din via cmd. Det går sånn her: 1. Velg kjør fra start menyen, skriv cmd og trykk enter. 2. I cmd når du er tilkoblet skriv: ipconfig /release vent på svar og skriv ipconfig /renew. Om ikke spør mer! det funker ikke. begge maskinene har forresten vin xp pro. men takk for tipset Lenke til kommentar
ArchW Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Helt sikker på at Windows XP sin egen brannmur er slått av? (Du får den automatisk med sikkerhetssystemet som følger med SP2) Det kunne vært svikt på kabeldelen men om dere begge har internett... Se hva kameraten din sin IP-adresse er når han skriver ipconfig, prøv deretter å ping hannes adresse (ex. ping 192.168.0.x) Fungerer det, har dere kontakt med hverandre og burde kunne dele filer med hverandre. For å se mappene han har delt kan du feks gå i kjør å skrive \\Navnpådata eller IP-adressen hannes (\\192.168.0.X) Lenke til kommentar
kalg Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 jeg kom meg faktisk innpå den andre pcen, men får han ikke opp i arbeidsgruppen. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Arbeidsgruppe (My network places/Mine nettverksteder) er ikke akkurat rask til å oppdatere seg så du skal ikke stole på den. prøv f.eks å koble til med \\IPadresse eller \\maskinnavn Edit...sto i innlegget før det ja Endret 3. januar 2006 av JarleW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå