Gå til innhold

Holder forsterker? Eltax Høytalere

Anbefalte innlegg

Heij! :) Jeg er helt færsk på området når det gjelder høytalere, forsterkere, recievere og alt det der.

Har tenkt å bestille Eltax Millenium 500 :hmm: Har en gammel Sunsai forsterker, så at FtZ sa her på ett forum at jeg skal ta det forsterkeren drar på strøm nettet delt på antall høtaler-utganger og så fjerne 20%.. Det blir da 480w/4=120watt-24= 94 watt på forsterkeren? , holder det mål?

Takk for Bryderiet! :)

Endret av *SNap*89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at forsterkeren din ikke heter Sansui? (ikke Sunsai?) Jeg kan ikke så mye om dette merket, men jeg har hørt at gamle Sansui forsterkere er både kraftige og vellydende. Jeg antar du skriver at den har 4 utganger fordi du ser 4 par høyttalerterminaler på baksiden, men jeg er ganske sikker på at disse fire terminalparene er fordelt på to utganger. I tillegg ville jeg ha gått så langt som å trekke minst 40% fra effekten forsterkeren trekker fra nettet, siden jeg regner med at forsterkeren er klasse A/B, slik at resultatet blir ca 2*140W. Dette er en ganske realistisk måling av utgangseffekt, så forsterkeren din skulle ikke ha problemer med å drive høyttalerne.

Lenke til kommentar
Er du sikker på at forsterkeren din ikke heter Sansui? (ikke Sunsai?) Jeg kan ikke så mye om dette merket, men jeg har hørt at gamle Sansui forsterkere er både kraftige og vellydende. Jeg antar du skriver at den har 4 utganger fordi du ser 4 par høyttalerterminaler på baksiden, men jeg er ganske sikker på at disse fire terminalparene er fordelt på to utganger. I tillegg ville jeg ha gått så langt som å trekke minst 40% fra effekten forsterkeren trekker fra nettet, siden jeg regner med at forsterkeren er klasse A/B, slik at resultatet blir ca 2*140W. Dette er en ganske realistisk måling av utgangseffekt, så forsterkeren din skulle ikke ha problemer med å drive høyttalerne.

5379294[/snapback]

Heter nokk Sansui, når jeg ser etter :blush: Og ja, er 4 utganger som er fordelt på 2 som du sier :blush: En kompis av meg som er litt lydfrik sa at Sansui forsterkerne var gode forsterkere. TUuusen takk Exiter :thumbup: Da er det bare å bestille høytalere ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...