Ro Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Har bygd ny pc i jula, som jeg har litt problem med. Hovedkort = Msi k8n neo4-f Cpu = Amd 64 X2 3800+ Minne = Corsait value s pc3200 ddr-dimm 2stk matchet 512mb Skjermkort = Gainward Geforce 6600gt 256mb Gddr3 Harddisk = Samsung Spinpoint P120s 200gb sata2 Strømforsyning = NorthQ 4001at ATX 400w Os = Xp Pro med sp2 Norsk versjon Problemet med maskina er at den slår seg av uten forvarsel. Dette hender 1-5 ganger pr døgn. Får ingen blåskjerm heller ikke noen feilmelding i hendelsesloggen. Klarer ikke å se at dette er temperatur relatert da cpu ikke har vært over 41 grader enda(boxed vifta). Harddisken holder seg rundt 30 grader. Nb tempen mellom 30 og 35 grader. Har også lagt inn nest nyeste og nyeste drivere som er tilgjengelig, men ingen forskjell. Det spiller ingen rolle om maskinen bare står på eller om jeg spiller på den. Feilen er tydeligvis uavhengig av hva som blir gjort på maskinen. Må vel legge til at jeg begynner å mistenke strømforsyninga, men den er bare ett par uker gammel da. Spørs vel om jeg må sette opp maskina med gammel innmat og ny strømforsyning for å prøve? Men tenkte det var noen som hadde vært bort i lignende med disse komponentene, som hadde noen forslag først. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Har du prøvd ny BIOS til hovedkortet? Det er mulig at hovedkortet er dårlig. Strømforsyninga skal teoretisk holde, men se om du får lånt ei som er kraftigere for å prøve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå