Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med UPnP aktivering

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et lite problem. Jeg installerte RevConnect for et par dager siden. Aktiverte så "Use UPnP Control" og restartet klienten. Alt oppsett skal videre egentlig foregå automatisk.

Jeg fikk en feilmelding "Failed to create port mappings. Please set up your NAT yourself". Jeg søkte så litt på nettet og fant et UPnPTest - verktøy. Kjørte så denne og fikk en del feil som jeg rettet på, dvs. jeg måtte endre innstillinger på noen tjenester(UPnP Device Host, SSDP Discovery Service). Kjørte så testen igjen og fikk da kun en feil, dvs. at routeren rapporterer ikke ekstern IP adresse. Jeg har NextGentel som isp og bruker Thomson SpeedTouch 516i som jeg fikk tilsendt. Går jeg inn på innstillingene for denne så finner jeg støtte for UPnP. Jeg har aktivert denne og lagt til RevConnect(dvs DC++). Det virker som om denne routeren ikke svarer på forespørsel om ekstern ip,men fungerer ellers.

Noen som har vært bort i dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, har dlink 624, og det var hipp som hap om dc++ funka med upnp, til slutt dreit jeg i hele greia, lagde dynamic dns konto hos no-ip.com, aktiverte ddns på routeren med den kontoen, satte inn adressa til min dynamic dns konto inn i dc++ der hvor du kan sette din externe ip.. forvardet portene til dc++ til min interne adresse, og har siden levd lykkelig med dc++ og router

Lenke til kommentar
Jepp, har dlink 624, og det var hipp som hap om dc++ funka med upnp, til slutt dreit jeg i hele greia, lagde dynamic dns konto hos no-ip.com, aktiverte ddns på routeren med den kontoen, satte inn adressa til min dynamic dns konto inn i dc++ der hvor du kan sette din externe ip.. forvardet portene til dc++ til min interne adresse, og har siden levd lykkelig med dc++ og router

5380050[/snapback]

Rart at det skal være nødvendig å gjøre det på den måten. Står det at de støtter UPnP så bør de gjøre det. Sendte mail til nextgentel, mn har ikke fått noe svar.Nekter å ringe de,forrige gang jeg gjorde det kostet det meg 200kr :thumbdown:

Takk for svaret i allefall.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-t8fn5F

Programmene du bruker må også støtte uPnP.

MSN messenger f.eks. støtter dette godt, mens dc++ ikke støtter så bra selv om der er et valg om å lage egne portregler via uPnP...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...