mbst Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Jeg bruker Windows XP / NTFS, hvordan bruker jeg Advanced file sharing? Har noen PCer i LAN, med ADSL. Har hørt at det da er dumt å bruke Simple file sharing, fordi alle på internett også i prinsippet har tilgang til mine delte mapper, ikke bare resten av LAN'et. Har derfor nå i flere dager prøvd å få Advanced file sharing til å fungere som det skal. Må vel opprette brukergrupper e.l. og tilordne de rettigheter til de aktuelle mappene.. hvordan gjør jeg dette, slik at det virker som det skal? Når jeg har prøvd å sette det opp, ender det med at jeg allikevel ikke får tilgang fra andre maskiner på LAN'et, evt finner jeg ikke maskinen i det hele tatt. En annen ting -- er det nok å sette på Advanced file sharing sammen med en enkel software firewall (Norton Personal FIrewall 2002)? Eller holder kanskje Simple file sharing? Andre tips? På forhånd takk! :smile: Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Om du har firewall på maskinen bør ikke simple file sharing være noe problem. Evt om du deler internett via en router kan du blokkere trafikk på de portene sharing bruker (er ikke det netbios eller.no? 139? Sikkert noen som vet :smile: I SW firewallen legger du til maskinene i lan som trusted og de får tilgagn på de delte ressursene, mens de utenfor stopper firewallen. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Quote: Den 2002-09-08 18:47, mbst skrev:Har noen PCer i LAN, med ADSL. Har hørt at det da er dumt å bruke Simple file sharing, fordi alle på internett også i prinsippet har tilgang til mine delte mapper, ikke bare resten av LAN'et. Javel, hvorfor bry seg om det? Det er bare mulig i teorien. Hvis du ikke skjuler noe veldig spesielt, er sannsynligheten nesten lik -0,1% for at en fyr skal benytte seg av sjansen til å "se" på tingene dine. Hvis en hacker derimot har bestemt seg for å "se" på tingene dine, klarer han det på en eller annen måte uansett. Ta det helt med ro! simple sharing duger helt fint. Tror du MS hadde tatt med "simple sharing" hvis det hadde vært så "usikkert"? Lenke til kommentar
mbst Skrevet 10. september 2002 Forfatter Del Skrevet 10. september 2002 Quote: Den 2002-09-10 01:48, GeeZuZz skrev:Tror du MS hadde tatt med "simple sharing" hvis det hadde vært så "usikkert"? Tja... :wink: Nei, det er nok et poeng. Tenker jeg slår meg til ro jeg. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå