Gå til innhold

club3d 7800gt til 2500 hos netshop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bestilt et slik, men lurer på om jeg skal bestille 2. Er det noe vits, eller bør jeg vente litt?

har også bestilt en AMD 3700+ og Asus a8n-sli deluxe.

har også 2 gig ram og 680w therminaltake psu.

Vil cpu være en flaskehals eller bør jeg vente en stund med å kjøpe et kort til? Kjøpe ved en senere anledning? Nå som man kan bruke forskjellige kort sammen i sli modus?

Hva mener dere?

Lenke til kommentar

amd 3700+ klokker lett til 2.6ghz, så jeg tror neppe cpu'en din vil være noe flaskehals. Har du lyst sli på grunn av ytelsen eller på grunn brife faktor? Et x1800xt 512mb litt dårligere enn 2x 7800gt i sli, og de får du kjøpt for rundt 5000. Da slipper du dobbelt så mye bråk, dobbelt så mye strømforbruk og dobbel så mye varme. Hvis du venter litt til så vil ati komme med r580 (hvis de kommer) da vil nok 7800gtx 512mb kanskje få en mer moderat pris.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
amd 3700+ klokker lett til 2.6ghz, så jeg tror neppe cpu'en din vil være noe flaskehals. Har du lyst sli på grunn av ytelsen eller på grunn brife faktor? Et x1800xt 512mb litt dårligere enn 2x 7800gt i sli, og de får du kjøpt for rundt 5000. Da slipper du dobbelt så mye bråk, dobbelt så mye strømforbruk og dobbel så mye varme. Hvis du venter litt til så vil ati komme med r580 (hvis de kommer) da vil nok 7800gtx 512mb kanskje få en mer moderat pris.

5380466[/snapback]

Hadde lyst på sli pga ytelsen og jeg har penger til det om jeg vil. Tror jeg venter litt.

Burde jeg bytte kjøler på gpu? Evt til hvilken kan anbefales?

Lenke til kommentar

Jeg har hørt veldig mye negativt angående premium versjonen. Også fikk jeg delux kortet til 495 kr fra psdata, da gadd jeg ikke engang å tenke over kjøpet, hehe. Kjøpte med zalman passiv chipsett kjøler, skal sette 92mm silenx vifte over den, da tror jeg at det blir kjølig uansett hvor mye jeg overklokker. Og romtemperatur på 16 grader hjelper godt til :thumbup:

Lenke til kommentar
Den sablabra linket er bra :thumbup:

5380517[/snapback]

Ja, greit å følge med på hva man har lest.

Tror jeg får pc'en opp å går før jeg gjør noe. Ser at mange har bytter chipsetviften på hovedkortet jeg har kjøpe. Får høre på det først.

5380537[/snapback]

du skal bare kjøpe noe og kvele den chipset vifta med først som sist..........' :yes: den er som 25 vepser i et syltetøy glass

link fra netshop

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Pov klokker veldig bra. Har klart 540/1200 uten noen problemer. Da knuser et overklokket 7800gt lett et standard 7800gtx kort.

5397354[/snapback]

jeg har bestilt det club3d kortet, da jeg så noen sa at dette klokket veldig bra. men vil begge disse kortene klokke ca like bra?

tenker på kortene generelt, da sett bort ifra kjølingen osv da kab-tempen vil ligge på rundt 5-10c, så kjølingen blir neppe hovedbegrendningen.

bestilte også asus a8n-sli (demo til 750,-) og en AMD 64 3200+. håper på en forbedring fra mitt nåværende overklokkede TI4400 kort, hehe... :p

venter bare på at det skal komme varer inn på lager og penger inn på kontoen nå. :)

litt komist dette egentlig. det startet med at jeg ville oppgradere skjermkortet da det jeg har ikke akkuratt duger så veldig bra i spill lenger. så jeg bestilte et GF 6800XT kort fra SHG rett før jul til ca 1400,-. men så viste det seg at dette ikke kom inn til planlagt tid alikevel, og kom ikke inn før i januar. så da avbestilte jeg det kortet, og fant et 6800GT kort på komplett til 2150,- som jeg bestilte. så når jeg endelig fikk det, viste det seg å være feil kort. komplett hadde sendt meg et 6800LE kort i en 6800GT eske. så da sendte vi det tilbake, og det ble kredditert (venter fremdeles på pengene) da de ikke hadde det riktige kortet inne. så nå ble de bestilt 7800GT, A8N-SLI og AMD 64 3200+ for 4900,-.

Så en oppgradering fra et simpelt skjermkort til 1400,-, til ett enda kraftigere ett til 2150,-, til en oppgradering av HK, CPU og enda kraftigere skjermkort til nesten 5k totalt. kan vel ikke akkuratt si at det har gått Helt etter planen men, hehe... :)

får bare håpe netshop får inn CPU og skjermkort til planlakt tid så dte ikke tar så Veldig lang tid før jeg får det. de sa jo at de forventet club3d kortet inne ca den 12., mens nå står det den 13. og det sto også at POV kortet kom inn en del raskere, og det står også at det kommer inn den 13. hmm... :hmm:

Endret av Jannis-15
Lenke til kommentar
har bestilt meg et pov 7800gt. Vil vel være en kolosal forbedring i forhold til 9800pro. Noen som vet hvilke resultater 7800 gt får i bf2?

5405291[/snapback]

Hvis du overklokker kort til 500/1200, 2gb ram og har en bra cpu, så kan du kjøre spillet laggfritt. Jeg gjør iallfall det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...