pedro88 Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Hei! Jeg har nettopp kjøpt kliss ny pc(komponenter), Alle deler passer, alle ledninger sitter godt, alt er koblet riktig, men problemet kommer ved oppstart: når jeg starter den, piper det fra maskinen. Lange pipelyder med 3-4 sekunders mellomrom(om det skulle ha noe å si) som ikke slutter før jeg slår av igjen. Mens denne pipingen pågår er det ingen aktivitet på skjermen "what so ever". Jeg forstår at dette er en vag beskrivelse, hvor det er vansklig å peke fingern på problemet. Men er takknemlig for all hjelp... kanskje du har en metode som kan hjelpe meg til å finne problemet? Lenke til kommentar
terje142 Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 se på manualen til hket ditt under beep codes eller noe sånt. Hva slags hk har du? Lenke til kommentar
pedro88 Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 se på manualen til hket ditt under beep codes eller noe sånt.Hva slags hk har du? 5378551[/snapback] MSI K8N NEO4-F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16 Lenke til kommentar
pedro88 Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) stod ingenting om beep codes el. heller laber intstruksjons manual generelt... Endret 3. januar 2006 av pedro88 Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) prøvd å ta av og på kjøleribba på cpu? om du har 2 minne-brikker, prøv en og en.. piping betyr ivertfall at noe er feil... Edit: No Beeps Short, No power, Bad CPU/MB, Loose Peripherals One Beep Everything is normal and Computer POSTed fine Two Beeps POST/CMOS Error One Long Beep, One Short Beep Motherboard Problem One Long Beep, Two Short Beeps Video Problem One Long Beep, Three Short Beeps Video Problem Three Long Beeps Keyboard Error Repeated Long Beeps Memory Error Continuous Hi-Lo Beeps CPU Overheating Fant en annen også: 1 short DRAMS refresh failure 2 short Parity circuit failure 3 short Base 64k RAM failure 4 short System timer failure 5 short Process failure 6 short Keyboard controller Gate A20 error 7 short Virtual mode exception error 8 short Display memory Read/Write test failure 9 short ROM BIOS checksum failure 10 short CMOS shutdown Read/Write error 11 short Cache Memory error 1 long, 3 short Conventional/Extended memory failure 1 long, 8 short Display/Retrace test failed Endret 3. januar 2006 av galaxee Lenke til kommentar
pedro88 Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 ikke prøvd det nei.. har 1 1024mb brikke Lenke til kommentar
radivx Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 ikke prøvd det nei..har 1 1024mb brikke 5379523[/snapback] Lange PIIIIIP med fast intervall kommer også med CPU feil. Sjekk at CPU sitter ornkli fast i socketen sin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå