Gå til innhold

Slette katalogen - System Volume Information

mbst

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er trygt å slette katalogen "System Volume Information" i Windows XP.

Bruker NTFS. Den ligger i rota på hver disk.

I utgangspunktet får jeg ikke en gang tilgang til mappa, må tilordne meg rettigheter. Dette peker mot at det er en viktig mappe, men er ikke helt sikker.

Mener ganske bestemt at jeg ikke har vært plaget av at den ligger i Windows Explorer hver gang jeg har installert Windows XP på nytt (har dog alltid hatt på "Show hidden and system files" etc, så dette er ikke grunnen til at den ikke har vært der hver gang).

Tror faktisk at jeg har slettet den før, men er ikke sikker.

[ Denne Melding var redigert av: mbst på 2002-09-08 18:39 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-08 20:00, tunefish skrev:

og poenget med å slette den er?

Se godt etter... tar den veldig mye plass?

Noen folk på kloden er ordensmennesker og hater å se den der. Personlig liker jeg å ha system restore tilgjengelig, men mennesker har forskjellig smak.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-08 20:00, tunefish skrev:

og poenget med å slette den er?

Se godt etter... tar den veldig mye plass?

Grunnen er som nevnt av andre over -- jeg liker orden på maskina.. :smile:

Hvorfor skal man ha mapper som ikke er i bruk (som ligger på rota og dermed alltid synes (å gjemme system/skjulte filer er ikke aktuelt))?

:smile:

Lenke til kommentar

-Har aldri opplevd at den mappa har noe med system restore å gjøre. (den finnes i Win2000 også).

Prøv derimor å gå i computer-manager å stopp "indexing service" denne tror jeg er enablet som standard i XP. I 2000, er den ikke det. Men hvis du fyrer'n opp kommer System volume information mappa.

Hvis du sletter'n kommer'n bare på nytt, dersom det er indexing service som lager den.

:smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...