mbst Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Lurer på om det er trygt å slette katalogen "System Volume Information" i Windows XP. Bruker NTFS. Den ligger i rota på hver disk. I utgangspunktet får jeg ikke en gang tilgang til mappa, må tilordne meg rettigheter. Dette peker mot at det er en viktig mappe, men er ikke helt sikker. Mener ganske bestemt at jeg ikke har vært plaget av at den ligger i Windows Explorer hver gang jeg har installert Windows XP på nytt (har dog alltid hatt på "Show hidden and system files" etc, så dette er ikke grunnen til at den ikke har vært der hver gang). Tror faktisk at jeg har slettet den før, men er ikke sikker. [ Denne Melding var redigert av: mbst på 2002-09-08 18:39 ] Lenke til kommentar
mbst Skrevet 8. september 2002 Forfatter Del Skrevet 8. september 2002 Kan legge til at jeg har disablet System Restore. Det er vel dette denne folderen brukes til? Hvis ja - betyr dette at jeg kan slette de omtalte mappene? Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Hvorfor skal du slette dem? Lenke til kommentar
Johan Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Er ikke helt 100% sikker men jeg tror at hvis du sletter den mappa går partisjonen din til h*****. Den har såvidt jeg vet ingen ting å gjøre med system restore. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 herregud da mann... bare teksten på mappen sier deg hvorfor du ikke skal slette den. Lenke til kommentar
nyggen Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Jeg har slettet den jeg da, men jeg kan jo ikke garantere at det går fint hos alle. Lenke til kommentar
Howie Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Ja, du kan slette katalogen når du har skrudd av System Restore. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 og poenget med å slette den er? Se godt etter... tar den veldig mye plass? Lenke til kommentar
Howie Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Quote: Den 2002-09-08 20:00, tunefish skrev:og poenget med å slette den er?Se godt etter... tar den veldig mye plass? Noen folk på kloden er ordensmennesker og hater å se den der. Personlig liker jeg å ha system restore tilgjengelig, men mennesker har forskjellig smak. Lenke til kommentar
arnomd Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Du vil bare se den om du har endret fast oppsett i Explorer (Utforsker) under Tools / Folder Options / View til "show hidden files and folder" Vh! Arno Lenke til kommentar
mbst Skrevet 8. september 2002 Forfatter Del Skrevet 8. september 2002 Quote: Den 2002-09-08 20:00, tunefish skrev:og poenget med å slette den er?Se godt etter... tar den veldig mye plass? Grunnen er som nevnt av andre over -- jeg liker orden på maskina.. :smile: Hvorfor skal man ha mapper som ikke er i bruk (som ligger på rota og dermed alltid synes (å gjemme system/skjulte filer er ikke aktuelt))? :smile: Lenke til kommentar
bushdevil Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Jeg har sletta min mappe tidligere. Da tok den et par gig. Dukket opp igjen siden jeg har system restore enablet men er mye mindre nå. Skjedde ingenting med Windows når jeg gjorde det hvertfall... Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 -Har aldri opplevd at den mappa har noe med system restore å gjøre. (den finnes i Win2000 også). Prøv derimor å gå i computer-manager å stopp "indexing service" denne tror jeg er enablet som standard i XP. I 2000, er den ikke det. Men hvis du fyrer'n opp kommer System volume information mappa. Hvis du sletter'n kommer'n bare på nytt, dersom det er indexing service som lager den. :smile: Lenke til kommentar
nyggen Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Quote: Den 2002-09-08 20:00, tunefish skrev:og poenget med å slette den er?Se godt etter... tar den veldig mye plass? Den var over 500MB hos meg. Det er mye det, jeg trenger all den plass jeg kan få. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Quote: nyggen skrev (2002-09-08 22:37):Den var over 500MB hos meg.Det er mye det, jeg trenger all den plass jeg kan få. Ja du har jo bare 400gb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå