Magnusha Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Når jeg putter i en ekstra minne brikke på 512MB i mitt MSI K8N NEO2 Platinum da begynner pcen bare å pipe!? Hva kan dette komme av?? Har 2 ram brikker fra før av der, begger på 512MB... Alle brikkene er fra samme produsent.. Håper noen kan hjelpe meg Takker for alle svar Endret 3. januar 2006 av magnum_h_a Lenke til kommentar
advwp Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Jeg har omtrent samme problem. Bruker dette hovedkortet og skal sette inn denne ramen. Maskinen begynner å pipe og vil ikke starte. Etter litt tukling i bios starta pcen, og kom nesten til windows loading skjermen før den rebootet, og det samme skjedde på nytt. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 Hmm.. Jeg har samme produsent som deg, og likt merke på hovedkortet Dette var merkelig... Er det noen som vet om jeg må stille på noe i bios? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Hver pipelyd har noe å si, finn frem manual og sjekk hva som er problemet. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 Har funnet ut at pipekoden er RAM problem, men jeg aner ikke hvorfor, det fungerer fint med 2 brikker, men ikke 3!? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Manualen kan også fortelle om det er begrensninger på bruk av minnebrikkekombinasjoner. Mitt hovedkort takler bare 2 brikker av den typen jeg har - andre typer kan den benytte tre av. Lenke til kommentar
advwp Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Jeg fikk endelig til to brikker ved å bytte plass på brikkene. Tre brikker tester jeg senere. Lenke til kommentar
anal_fabet Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Hadde det samme hovedkortet selv for en stund tilbake og mener å huske at det er 4 minne slots på det. Det kjører dual channal løsningen. begrensningen med det er at du bare kan bruke 1, 2 eller 4 minne brikker. Om du leser manualen under minne står det ganske tydelig der hva hovedkortet støtter i tilfelle jeg surrer nå. Så pipelyden betyr at hovedkortet ikke støtter 3 minne brikker. Ps. venligst rett på meg om jeg husker feil nå. Endret 4. januar 2006 av anal_fabet Lenke til kommentar
advwp Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Kan nok være riktig at tre minnebrikker ikke støttes. Men på HK'et mitt er det bare tre slotter. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Om du har satt til 1T i ram-innstillingene ibios så bytt til 2T med mer enn 2 minnebrikker.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå