sphinn Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Hehe Du vet du har en gøy bil når folk stjeler kammene dine :!: Jaja, i påvente av deler osv. så har jeg tenkt å skru av det uoriginale tilhengerfestet.. stålplaten som de har hengt under der har nemlig blitt sinnsykt rusten. Heldigsvis så er det bare å stikke nedenom det lokale verftet og få laget seg en ny Lenke til kommentar
sphinn Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Vel, jeg har gjort noe som ikke helt er min stil. Jeg har shoppa en carbon gir kule Med Lancia merke inngravert på toppen.. ah, pokker, jeg kan jo bare vise et bilde: Jeg har ikke fått den enda så jeg aner ikke hvordan den vil ta seg ut når den er montert, men jeg håper den passer :!: Lenke til kommentar
sphinn Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Liten oppdatering: - skiftet toppdekselpakning - skiftet oljepåfyllingslokk - skiftet tennplugger Uheldigsvis så gikk kameraet tomt for batteri etter det andre bildet og presterte attpåtil å låse seg med linsen ute. Typisk min flaks Men her er iallefall de to bildene jeg fikk tatt: Her er bildet av motoren med dekselet til tennpluggene fjernet Nye tennplugger (Denso Iridium Power - IK22) Toppdekselpakningen viste seg å være omtrent så enkel å bytte som forventet. Dekselet er laget av støpejern og er festet med 12 bolter med 5mm umbrako hode. I tillegg til å løsne disse boltene så må man også ta av dekselet til tennpluggene (2 bolter), fordelerlokket (1 bolt på toppen, 1 mutter på venstre side) og dekselet til registerreimen (2 bolter i toppen er alt som må løsnes). Slangen til veivhuset på høyre side må også fjernes (det er den som er vulk tapet på bildet over). Så er det bare å vippe ut den gamle gummi pakningen og hive inn den nye. Voilà. Ett døgn senere så er det heldigvis ingen tegn til lekkasje. Johoo Bærearmene har jeg også fått. Uheldigsvis så manglet den venstre armen bærekulen, men etter en kjapp klage på mail så sender firmaet i Tyskland en helt ny arm på mandag. Merkelig nok, for alt de hadde trengt å sende var selve kulen. Jaja, jeg klager ikke :!: Så da håper jeg at kameraet funker når jeg skal skifte de Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Kewlt! Spesiel plugger det der elns? Lenke til kommentar
sphinn Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Det er performance plugger til gatebruk som gir (stort sett) lengre levetid på pluggen i tillegg til at det blir færre misfires pga. størrelsen på elektroden. Blant annet Det står iallefall mye fint om de rundt om kring på nettet. Og de koster deretter. Rundt 700 kroner skulle de ha på den billigste plassen i Norge, men takk og pris for eBay (og billige amerikanske sjapper . Endte vel opp med å betale rundt 450,- inkl. mva og frakt fra USA. Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Vi brukte en time på en Fiat Uno, som også er fremhjulstrekk... så sjønner ikke hva di skal gjøre på verkstedet di 7-8 andre timene... drikke kaffe ? 5383302[/snapback] brukte 2 timer på å bytte kasse på Cromaen min.. (fikk en splitter ny gratis! fra et verksted som tidligere var fiat forhandler, og skulle rydde lageret) men kluet er at en Uno har betydlig lettere kasse... du må være 2 mann for å løfte ut kassa på en croma/thema for den må ut gjennom hjulbuen... du kan altså ikke ta den loddrett ned. og det må være pain in the ass å bytte clutch uten å ta den helt ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå