Gå til innhold

P4 Boxed (støy?) og anb. av hovedkort

ponke

Anbefalte innlegg

Heisann, og tusen takk for at du tar deg tiden til å hjelpe meg. Jeg er for tiden igang med prossessen å bygge en ny data (det er ikke det jeg trenger hjelp med). Og jeg har begynt å snuse på P4... Jeg er litt lei styret jeg hadde forrige gang med å finne en bra kjøler til min 1,4 Athlon (stekepannen, du vet :wink:). Så denne gangen blir det antageligvis en P4. Jeg tenkte meg en 1.8 Ghz Northwood. For det har mer cache og folk flest har gode resultater på disse med boxed kjøleren. Det jeg lurer på er:

1 - Er boxed kjøleren bråkete? Jeg vil ha en Stille datamaskin. (med stor "s" i Stille, ja, du så riktig). Om den er litt bråkete, tror dere jeg kan fikse det ved hjelp av den gode gamle voltmodden ;P ? Eller en justerer? Bråker den mindre ved mindre turtall (ikke alle vifter gjør det).

2 - Jeg trenger et hovedkort som har integrert lyd med mulighet for 4 satelitter og en sub. Og jeg vil at hovedkortet ikke skal hikke om jeg setter FSB på 133. Alltså, godt for overklokking. Viften på chipsettet, om det er noen, skal være stille.

3 - Ellers vil jeg ha støtte for DDR 333 mhz (minimum).

Håper du kan ta deg tiden til å hjelpe meg.

Om du lurer på om jeg bare spør dere her uten å lete selv, så kan jeg si at jeg har lest om hovedkort til AMD og P4 på disse sidene:

Hardocp

Anandtech

Tbreak

Overklokking sider i Norge og Danmark

AmdMB

og flere...

Allikevel er jeg så usikker at jeg spør dere :wink:

Om dere orker slenge med anbefaling på et GF4 kort som ikke bråker så forferdelig samtidig (og som er på markedet, har hørt om Abit sin ide), så hadde det vært kjempefint!

Takk igjen!

[ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-09-08 18:14 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote:

kjello2 skrev (2002-09-08 18:48):

Takker for det, da var det avklart
:grin:

Men angående de spørsmålene som ikke handlet om støy... Har du noen tips der?

På forhånd, takk!

Har du lest hva du selv har i signaturen din. :grin: Når det gjelder støy så har eg ikke hørt en p4 boxed som støyer noe serlig, Går ann å leve med.
Lenke til kommentar

P4 boxed kjøler bråker ikke! det er GENIAL.. ikke noe problem med å få en 1.8 Ghz til å kjøre på

18 * 133 = 2.4 Ghz !

Det skal i allefall gå knirkefritt med Asus P4S533, med SiS645DX chipsettet!

Det har også et bra innebygget lydkort: C-Media CMI8738 6-channel

Ellers så er det vel innebygget NIC også

test kan leses her @ slapps.com han hadde ingen problemer med å kjøre 1800 Mhz @ 2610 Mhz, usikker på hva slags kjøling han brukte! Men en TwinMos 2100Mhz 257MB brikke brukte han i vaffal!

81730-guin.gif Abit KT7A-RAID, Athlon 1200 @ 1370, TaiSolCGK760, GF2Pro, 256 + 128MB Apacer, WD80GB + IBM60GB, Win2k

[ Denne Melding var redigert av: BeachDumb på 2002-09-08 19:15 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-08 19:47, Kjetil Lura skrev:

[...]

Du hadde "søk i forumet" og bruk "google".

Jeg har gjort begge deler.

Ellers:

Asus sitt kort, som slapps.com har en test av, virker veldig interessant. Bl.a. pga "viftekontrollen". Ellers liker jeg Epox sitt 4G4A+... Virker bra.

Hva tror dere om disse 2? Er sagt mye pent om de ifra før her på forumet. Begge tom...

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å skaffe deg et hovedkort med et cmedia lydkort intrigert.

Disse har som regel 4point sorround, 5.1 støtte, de har også digital inn og ut.

De støtte i win/linux/og freebsd i alle fall.

Et av de beste intrigerte lydkortene jeg har vært bort i selv

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha en P4 som har 533 bus, så bør du unngå P4S533 da dette støtter max 166mhz fsb.

Jeg har lest maaange tester av epox kortet og har bestilt dette kortet selv til en P4 2.4ghz 533.

Jeg kan komme tilbake med mere når jeg har fått det.

I så og si alle testene jeg har lest har det kommet knallgodt ut av reviews, spess med tanke på overklokking (det har P4S533 også..)

Reviews av epox kortet:

Reviews:

vr-zone.com

Tweaktown.com

Ocworkbench.com

Hardinfo.dk (dansk)

Hexus.net

3dgameman (NB video review)

Techwarelabs.com

Overclockers Online

Tweak.dk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...