Gå til innhold

dårlig resultat ved OC av 1800+?

Jannis-15

Anbefalte innlegg

(se sig for resten av systemet)

jeg har 768Mb sdram (pc133) og XP1800+ cpu, jeg kom frem til at 139FSB (1599Mhz) var det høyeste jeg kunne kjøre stabilt, på 140FSB låste systemet seg etter få sekunder...

jeg har denne viften for de som måtte lure på det, men jeg tror ikke det er det som er problemet siden cpu'en holder seg under 70c...

er dette brukbart, eller veldig lavt?

kan det forresten skade grafikkortet mitt å kjøre på så høy FSB?

Takker for svar!

Mvh, Jan Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva ligger CPU tempen din på?

Jeg ville ha skaffet bedre kjøling hvis den allerede er god og varm ,og du ikke har skrudd opp Volten enda.?Hvis det går greit opp til 139 FSB men låser seg på 140 FSB er det mest sannsynlig at den får for lite strøm.

Sånn på spissen,kan du ta på kjøleribbene etter at du har slått av maskinen uten å brenne fingrene? :wink:

Lenke til kommentar

mulig du har litt dårli ram som ikke vil mer.

*edit: leste ikke gjennom alle postene. VAr en før som snakka om dårli RAM..

PS: Windows stresser ikke ramen noe særlig dersom du ikke bruker maskina til noe. Men 3dmark kan få ramen til å bli ustabil da programmet bruker minnet "flittig"

[ Denne Melding var redigert av: hurst på 2002-09-08 21:25 ]

Lenke til kommentar

Det at 3dmark plutselig bare låser seg har jeg opplevd mange ganger,men her har det vært kun en ting.Nemlig at kjernen(core) på G4 kortet var klokka for høyt.Som regel Dragothic High Detail hver eneste gang.Men jeg tviler på at 295 på kortet ditt er for høyt,men såklart det varierer fra kort til kort selvsagt.Regner med at du har prøvd å heve FSB med kortet ditt på default hastighet?

For høy FSB med Fastwrites og AGP X4 er i noen tilfeller ikke særlig stabilt heller,og i 3dmark taper du svært lite på å gå fra X4 til X2.

Hvis programmer(3dmark) bare lukker seg å du blir "kasta" tilbake til desktop kan det være at RAM'en får for lite strøm,så heve volten litt der kan hjelpe.

Synes at CPU tempen er litt høy,er det uten å gå opp på volten? I så fall ville jeg ha ventet med å klokke mer til bedre kjøling var på plass.

En HD vifte er heller ikke dumt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...