XanderX Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Det jeg luere på er rett og slett hva jeg skal se etter når jeg skal velge en god ram-brikke til gameing.? Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Det kommer an på hva du skal spille, men det viktige er at det er nok. 2 GB er nok til det meste. Lenke til kommentar
XanderX Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 det jeg mener at hvordan ser jeg at det er bra. er det CAS Latency eller spenningenKapasitet,Effektiv, frekvens eller Båndbredde? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Jeg i likhet med tvangsgreie påstå at antall MB er det viktigste (for en gangs skyld). Hvis du har for lite RAM hjelper det ikke om du har en UltraTurboTech2000-brikke med rekordtimings, spillet vil tidvis stoppe opp uansett. Men så lenge du har tilstrekkelig med RAM kan det være aktuelt å se på frekvens hvis du skal overklokke, samt timings. Jo lavere timings, jo bedre. Endret 3. januar 2006 av Rikky Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Det var det jeg svarte på. Høyere båndbredde enn PC3200 (standard) har bare noe å si hvis du skal overklokke, og CL2 (dyr RAM) framfor CL2,5 (billig RAM) tjener du maks 6-7% på, sansynligvis mindre. Høy volt er egentlig bare negativt, men noen brikker krever det for å yte bra. Poenget er at det er ikke noen brikker som egner seg noe særlig mye bedre til spilling enn andre, og det er ingen brikker som er spesielt bra til spilling, på bekostning av ytelse i f.eks. kontorprogrammer. Noen egner seg imidlertid bedre til overklokking, og overklokking fører til høyere hastighet, som er bra for spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå