JourNey Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Er det noen som har peiling på når det kommer inn til nettbutikkene? Og vil det da erstatte F10? Og hva med prisen, hva er det sannsynlig at den ligger på? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Venter selv på F11, prisen skal ligge på rundt 4000,- Og, ja, det er en forbedret F10 modell. Skjermen har fått høyere oppløsning (150000 pixler), videoopptakene har fått 640x480/30fps, fått flere manuelle innstillinger, bedre batterikapasitet, raskere overføring, osv. Bildekvaliteten vil nok være som på f10 Lenke til kommentar
joves Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 F11 skal være leveringsklart nå. Har ikke sjekket på nettet, men flere butikker skal ha det inne i disse dager. Pris blir som forventet 3995,- Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 F11 skal være leveringsklart nå. Har ikke sjekket på nettet, men flere butikker skal ha det inne i disse dager. Pris blir som forventet 3995,- 5378679[/snapback] Ja jeg har søkt og søkt og ringt til noen foto butikker i stavanger regionen, men ingen har det eller vet når det kommer. Noen tips? Lenke til kommentar
JourNey Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 jeg lurer også, virker som det beste tipset fremdeles er "rett rundt hjørnet".. Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 virker som det beste tipset fremdeles er "rett rundt hjørnet".. 5393167[/snapback] Det kjipe med det tipset er at definisjonen er så dårlig at det kan betyr fra 1 dag til, ja neste sommer. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Jeg husker en modell fra Polaroid som skulle komme med Foveon-sensor. Den var også "like rundt hjørnet" i et år, før modellen bare sovnet stille inn uten å forlate samlebåndet Tror ikke dette skjer med F11, men syntes den lille historien passet innenfor topic. Lenke til kommentar
JourNey Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 forøvrig synes jeg fire tusen er en stiv pris, i forhold til prisen på F10 og at det stort sett er skjermen og et par manuelle muligheter som er forskjellen hvertfall hvis bildekvaliteten er identisk! Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Ja prisen reagerte jeg også på. Kan vel ikke stemme? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Ja prisen reagerte jeg også på. Kan vel ikke stemme? 5393474[/snapback] Den stemmer sikkert, men den varer ikke så lenge. Nå senker Fuji prisen på F10 i påvente av den nye modellen. Den kommer til å gå enda lengre ned når F11 lanseres, og etterhvert følger F11 etter. Det tar normalt ikke så lang tid i disse dager. Virker som om prisene forandrer seg fra uke til uke. Lenke til kommentar
JourNey Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 og så lurer jeg på om det er verdt ventetida.. det viktigste for meg med f11 ville vært blender- og lukkerprioritet, skjermen klarer jeg meg godt uten er det nok modusvalg i f10 til at jeg klarer meg uten blender- og lukkergreiene? og er jeg villig til å betale 1300 kroner for det, evt. vente et halvt år til prisen har gått litt ned? hmm.. Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Den stemmer sikkert, men den varer ikke så lenge. 5393501[/snapback] Men pris forskjellen er veldig stor og stemmer liksom ikke helt overens. Men det er vel bare å vente å se hva som skjer, hvis det skjer Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Mulig importøren gjør et pristriks for å bli kvitt restlageret av F10 fort, uten å tape for mye penger. Man vet jo aldri sikkert hva som gjør en modell dyrere enn en annen. Utviklingskostnadene kan det jo ikke være i dette tilfellet. Kanskje prisen er så høy i starten for å melke et marked med seriøse fotografer som ønsker en F10 med manuelle muligheter. De betaler kanskje litt ekstra for å få viljen sin Jeg kan i alle fall lett gå i den fellen, hadde det ikke vært for at jeg leser disse sidene for å lære mer om digitale kompakter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå