phun-ky Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) har denne koden i et adminLog system: if(isset($_POST["loggTextArea"])) { $backupLog = $_POST["loggTextArea"]; $logUniqID = md5(uniqid(rand(), true)); //filvariabler $backupLogName = "/fullfilbane/log/adminLog_".$logUniqID.".ulo.bak"; $handleBackupFile = fopen("$backupLogName","w+"); //skriving til fil if (fwrite($handleBackupFile , $backupLog ) === FALSE) { echo "Kan ikke skrive til fil ($backupLogName )"; } fclose($handleBackupFile); $systemMessage = "Backup fullført og skrevet til: $backupLogName"; } men den vil ikke åpne/skrive eller gi en feilmelding... formen: <form name="css" method="POST" action="/admin/a_logg.php"> <textarea name="loggTextArea" id="textArea_css"> <?php echo "$contentLogFile";?> </textarea> <input type="submit" value="backup loggfil" /> </form> Endret 4. januar 2006 av phun-ky Lenke til kommentar
???????? Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Legg til: echo "Okay, variabelen er satt"; if(isset($_POST["loggTextArea"])) { for å passe på at du virkelig har satt denne variabelen. Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 la meg refrasere: if setningen vil ikke slå ut pga php mener det ikke er noe i $_POST["loggTextArea"].. det jeg syntes er rart er at det faktisk er noe der.. er det kanskje en plass begrensning på tegn en $_POST kan inneholde? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Det finnes en grense på hvor mange tegn det er mulig å sende med POST over HTTP, men jeg husker ikke hva den er på. Det er litt vansklig å finne et akuratt svar mener jeg - for sist jeg sjekket (et par år siden) så varierte tallene avhengig av kilder, men det finnes en grense. Forsøk å google litt etter det. Merk: grensen er på en del tusen tegn, så tekst håndtere den bra. Bilder ol. i større format (for bruk mellom grafikere, reklameselskaper ol.) kan være for store. Andre metoder, som FTP er da et godt alternativ. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Oops... det ble en liten feil her! Postet i feil tråd! Endret 3. januar 2006 av ???????? Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 hehe, leste litt rundt og fant ut at folk har hatt null problemer med å laste filer på ca 28MB.. og det som er i textareaet er da 125 414 tegn.. lagrer jeg den i MS Word (som da legger til extra unødig bytes) så er jeg oppe i ca 320 kb, og det er ikke mye.. så det kan ikke være det problemet. er det kanskje fordi jeg sender action til samme side? kan jo ikke være det? Lenke til kommentar
knuto Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Skal vere heilt greit det me har fått sjå av kode ... Har du prøvd med ein annan nettlesar? Anngåande mengd ein kan sende gjennom post er det vel best å sjekke RFCen. Der får du det nok nøyaktig – viss det er ei grense då. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Post hele koden din og skjemaet du sender fra. Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) <?php session_start(); //starter sesjonen include "a_header.php"; if ($userRights == 300) //hvis bruker har rettighetene, kan han se denne siden. { if(isset($_POST["loggTextArea]")) { $backupLog = $_POST["loggTextArea"]; $logUniqID = md5(uniqid(rand(), true)); $backupLogName = "/hsphere/local/home/phun-ky/NN.no/admin/log/adminLog_".$logUniqID.".ulo.bak"; $handleBackupFile = fopen("$backupLogName","w+"); //skriving til fil if (fwrite($handleBackupFile , $backupLog ) === FALSE) { echo "Kan ikke skrive til fil ($backupLogName )"; } fclose($handleBackupFile); $systemMessage = "Backup fullført og skrevet til: $backupLogName"; } $contentLogFile = file_get_contents($logFileName); ?><!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en" lang="en"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"/> <meta name="author" content="Alexander Vassbotn Røyne" /> <meta name="robots" content="all" /> <link href="umedia_admin.css" rel="stylesheet" type="text/css"/> <title>UMedia - Administrasjon</title> </head> <body> <div id="header"> <ul> <li><a href="/admin/admin2.php">Index</a></li> <li><a href="/admin/a_faktura.php">Faktura</a></li> <li><a href="/admin/a_nyheter.php">Nyheter</a></li> <li><a href="/admin/a_artikler.php">Artikler</a></li> <li><a href="/admin/a_nyhetsbrev.php">Nyhetsbrev</a></li> <li><a href="/admin/a_kunder.php">Kunder</a></li> <li><a href="/admin/a_produkter.php">Produkter</a></li> <li><a href="/admin/a_leverandorer.php">Leverandører</a></li> <li id="current"><a href="/admin/a_logg.php">Logg</a></li> <li><a href="/admin/a_reklame.php">Ads</a></li> <li><a href="/admin/a_statistikk.php">Statistikk</a></li> <li><a href="/admin/a_css.php">CSS</a></li> </ul> </div> <div id="container"> <div id="con_left_menu"> Her finner du adminseksjonens egen logg og statistikk. <ul> <li> <a href="#">Analyse</a> </li> </ul> <? if(isset($systemMessage)){echo $systemMessage;}else{echo "Snart kommer også analysefunksjonen. $logUniqID $backupLogName";} ?> </div> <div id="con_right_logg"> <form name="css" method="POST" action="/admin/a_logg.php"> <textarea name="loggTextArea" id="textArea_css"> <?php echo "$contentLogFile";?> </textarea> <input type="submit" value="backup loggfil" /> </form> </div> </div> </div> <?php include "a_footer.php"; ?> </body> </html><?php } else { //blir sendt tilbake til hovedsiden header("Location: http://www.NN.no/"); } ?> her har dere den.. action går til seg selv. Endret 3. januar 2006 av phun-ky Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 fant feilen, det viser seg at den ikke tåler store mengder med tegn.. så jeg bare passer på å bruke den ofte nok så slipper jeg det problemet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Det finnes en grense på hvor mange tegn det er mulig å sende med POST over HTTP, men jeg husker ikke hva den er på. Det er litt vansklig å finne et akuratt svar mener jeg - for sist jeg sjekket (et par år siden) så varierte tallene avhengig av kilder, men det finnes en grense. Forsøk å google litt etter det.Merk: grensen er på en del tusen tegn, så tekst håndtere den bra. Bilder ol. i større format (for bruk mellom grafikere, reklameselskaper ol.) kan være for store. Andre metoder, som FTP er da et godt alternativ. 5378041[/snapback] I php.ini kan du endre hvor mye data du kan sende over POST. Standard er vel 2MB, samme med fileupload over POST. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Det er ikke helt det samme ex0n jeg tenkte på ex0n - det er riktig at det finnes en sperre i php.ini også og denne burde økes dersom den er satt til en så lav standard verdi, men det finnes også en begrensning på mengden data det er mulig å sende over http. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Det er ikke helt det samme ex0n jeg tenkte på ex0n - det er riktig at det finnes en sperre i php.ini også og denne burde økes dersom den er satt til en så lav standard verdi, men det finnes også en begrensning på mengden data det er mulig å sende over http. 5383304[/snapback] Ah, sett på den måten ja. Var nok jeg som missforstod deg litt da (På min server tror jeg at jeg satte POST-maxen og filupload til 50MB eller noe. 2MB er litt lite ) EDIT: Veldig OT, men la merke til at nicket ditt blir endra til kun fire spørsmålstegn i quote, er dette noe anti-fjortiss-script i IPB eller? EDIT2: Hmm, og ved edit ble det 2 spm.tegn. For å si som i Terkel I Knibe: "Hva faen skjer'a?" Endret 4. januar 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
???????? Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Det er et som du kaller det "anti-fjortis-script" i IPB for å hindre overdreven overdreven bruk av spørsmålstegn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Det er et som du kaller det "anti-fjortis-script" i IPB for å hindre overdreven overdreven bruk av spørsmålstegn. 5384147[/snapback] Okaj, var det jeg tenkte. (Hvem er det som overdriver spm.tegn? Jo, fjortissene ) Men nok OT, problemet var jo løst Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 ta en titt på de andre postene du, og se om du forstår noe der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå