Registrert Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Ja, jeg har et skole prosjekt som går ut på at jeg skal skildre 2 bøker som omhandler det lukkede rom. har noen her noe forslag på bøker? Skal helst hvere av en kjent forfatter siden jeg skal skildre forfatterene også takk for all hjelp! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Det finnes en tråd om temaet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=509380&hl= Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Forvaltning i de lukkede rom Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Er det fiksjon eller fakta du er ute etter? Dersom temaet er åpenhet i beslutninger som angår samfunnet, slik andre her synes å mene, er det bare én bok som er god nok. The open society and it's enemies av Karl Popper. Lenke til kommentar
Registrert Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 nei leter etter den klassiske krimgåten: Det lukkede rom der en tyv/morder løper inn i et lukked rom og klarer å flykte? Har en bok men må ha en til! Lenke til kommentar
Evig student Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 nei leter etter den klassiske krimgåten: Det lukkede rom der en tyv/morder løper inn i et lukked rom og klarer å flykte? Har en bok men må ha en til! 5561592[/snapback] Prøv "Den hule mannen" av John Dickson Carr "Judasøyet" av Carter Dickson (samme mann, men pseudonym) eller egentlig hva som helst nesten av denne forfatteren. Ellers er "Det lukkede rom" med Sjøwall og Wahløø bra. Lykke til! Lenke til kommentar
Registrert Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 og disse handler om den krimgåten? Lenke til kommentar
Evig student Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 John Dickson Carr er selve EKSPERTEN på dette i krimlitteraturen. Hans detektiv dr. Gideon Fell holder til og med foredrag om ulike måter å løse «det lukkede roms mysterium» på i "Den Hule mannen". Mvh Evig student Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå