Cell_v14 Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Overalt jeg ser de har artikkler om PS3 så står det mye om Cell CPU'en, der de går inn i ytelse, og mange ganger setter fysikk i bilde...Hvorfor!! Jeg kjønner ikke bæra, at det er mulig og sette det inn i bilde når PS3 har dette The PhysX PPU is a chip and SDK that is designed to perform complex physics calculations. It is being designed by Ageia. On July 20, 2005, Sony signed an agreement with Ageia to use the Novodex SDK in the upcoming PlayStation 3. This will allegedly allow developers to design games with complex physics without programming a physics engine, previously a time consuming and extremely difficult process. Ageia claims that the PhysX chip can perform physics calculations at one-hundredfold that of current CPUs and physics software. 100 ganger dagens cpu? EDIT: hmmm, etter å ha sett litt her å der, noen sider sier at PS3 skal ha bare SDK'en, og andre sider sier PPU'en også. Hmmmm, neij får se hva som skjer Endret 3. januar 2006 av Cell_v14 Lenke til kommentar
TCi Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Det er snakk om at PS3 utviklerverktøyet vil få støtte for en PPU som leveres av Novodex. Dette er da en egen prosessor som driver fysikk-kalkulasjoner. Mye raskere enn dagens prosessorer da den er optimlisert til det. Så dette gjelder ikke Cell, men PS3. Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Fysikk-cpu vil være det neste tilleggskortet som en kan enten kjøpe som standalone kort i pc-sammenheng eller som blir en ekstra brikke som blir lagt til på high-end grafikk-kort. I konsoll-sammenheng skal vel ps3 benytte seg av dette, mens xboxen ikke benytter denne teknologien som jeg vet om. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) skulle ikke ageia gi ut det kortet så snart de har ett lanseringsspill? straks forhåpentligvis.. her er ett av spillene som bruker dette hardwarekortet. : http://www.clubic.com/actualite-21494-cyan...-like-loki.html Endret 3. januar 2006 av minimum payne Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 En egen fysikk-prosessor vil gjøre like stor revolusjon innen PC-spill som grafikkortene (det er faktisk ikke mere enn 10 år siden det ikke fantes grafikkort i det hele tatt). Det vil ta en ekstremt stor belastning bort fra CPU'n i PC'n, som da blir frigjort til å gjøre andre ting. Fysikk i spill er ekstremt avansert matematikk, og alt dette gjøres i realtime. Dette tar mye prosessorkraft, og vi forventer jo realistisk fysikk i alle FPS-spill nå for tiden. Vet det er flere firmaer som utvikler sånt nå for tiden. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 En egen fysikk-prosessor vil gjøre like stor revolusjon innen PC-spill som grafikkortene (det er faktisk ikke mere enn 10 år siden det ikke fantes grafikkort i det hele tatt). 5378716[/snapback] Absolutt. En PPU vil garantert ta dataspill til et nytt nivå. Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 okay, så PS3 skal ha en PPU, da er det bekreftet Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Men har den en ppu eller en av kjernene dedikert til kun fysikk? Noen som vet? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Nei, PS3 vil ikke ha en PPU. Det er kun snakk om at Novodex API'en, som er noe lignende Havok, vil støttes. Samme gjelder også til Xbox360. Når det gjelder PPU sin innvirkning på PC'en er det blitt diskutert her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...2&hl=ppu+voodoo Jeg har også utalt min mening om dette her. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Det er sikkert like mye pølsevev som emotion chippen i PS2 - som skulle i sin tid gjøre at spillkarakterer ville få følelser på linje med oss mennesker. GG Sony. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Nei, PS3 vil ikke ha en PPU. Det er kun snakk om at Novodex API'en, som er noe lignende Havok, vil støttes. Samme gjelder også til Xbox360. 5381000[/snapback] Takk for oppklaringen. Om PS3 ville ha hatt en egen fysisk PPU ville den vært utrolig kraftig, men også enda dyrere Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Fint når enkelte har det garanterte svaret gleder meg til pc med ppu, og spill som støtter det <3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå