Gå til innhold

støy med blå Hiper 580W PSU!

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat satt inn denne flotte blå lysende PSu fra Hiper som skal gi 580W på max.

Jeg har en

Gigabyte k8nnxp HK, med

AMD Athlon 64 3200+ CPU

9800 pro ati skjermkort

2 stk seagate HD

1 WD s-ata disk

1 DVD brenner

1 CD-r brenner

1 CPU vifte max 660A, 1 Case fan på ca. samme som CPU vifta.

Kommer frem til at dette oppsetet max kan dra : skjermkort 50w, CPU 80W, HDX3 40w, dvd&cd rom 50W +vifter = tot max: 300W +/- litt så min PSU skulle ikke gå på full rulle.

Jeg kjøpte denne PSU fra netshop.no

Støyen er oppgitt til å være 18 Desibel fra prod. men jeg opplever at den støyer mere enn det. Støyer alt for mye for å stå inne på stua mi ihvertfall.

Jeg har ikke aktivert Cool'n Quiet for denne CPU enda (Skal prøve det i kveld), men jeg syns alikevel at den bråker alt for mye.

Er det normalt at den skal støye så mye? (Jeg har til sammenlikning en 18db vifte i casen min som ikke bråker like mye)

Jeg har vurdert om jeg må klippe hull ved utgangen på 8" vifta i PSU'n.  Kabinettet er et antec sonata som har små hull der. Mulig det blir betydelig mindre lyd visst jeg opner opp der?

Jeg vurderer om jeg skal gå tilbake til min 380W PSU.

Kommentarer?

5377544[/snapback]

Tja, kan ikke du komme med en kommentar i erfaringsposten for strømforsyninger slik at andre kan dele din erfaring om den? På den måten kan flere lese den tråden og dra nytte av den. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=752777

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En S12 er tilnærmet lydløs i mine ører, høres ikke over det lave suset fra en saktegående 12 cm kabinettvifte.

Og nei, jeg kan ikke tenke meg at det blir lite. Seasonic er generelt kraftig i forhold til oppgitt Watt, tenker da spesielt på 12V. Men en 430W er like stille, hvis du vil ha mer å gå på. (500 og oppover støyer visstnok litt mer.)

8477460[/snapback]

Takk for tipset, tenkte å teste en Seasonic S12 Strømforsyning 430W. Den har ikke modulære kabler, men det viktigste er at den er mer stille. Ser andre kommentar på den er veldig bra også mht. støy.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt akkurat samme problemene som folk her. PSUen laget en høyfrekvent lyd hver gang jeg skrudde den av. Ble vettskremt første gang jeg hørte den. Fikk også en svak strøm i meg når jeg tok på kabinettet, men jeg trodde liksom det var "ikke så farlig" og at det var fordi jeg ikke hadde jordet stikkontakt.

Nå har PSUen tatt kvelden, og det virker som den tok med seg skjermkortet og muligens hovedkortet også.

Det er sikkert en bra strømforsyning så lenge den ikke går bananas og ødelegger alt annet i pcen. Men det er altså det den gjør. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg har i det siste surfet mye rundt på nettet og har sett mange med problemer med hiper type r 580W, Derfor ville jeg ikke turt å anbefale den til noen selv om mange ikke har noen problemer.

Det som jeg ser som negativt er at hele boksen til hiper type r er perforert, dvs lufta ut over hele kassa. Dette resulterer jo at lufta blåses ut i kabinettet igjen der det er varmt fra før istedet for å bli blåst ut bak. Jeg vurderte faktisk sterkt å kjøpe en slik hiper type r selv, men valget falt tilslutt på MIST. Jeg har tastatur fra hiper og et hiper media chassis til HTPC'n min. Tastaturet virker kjipt og billig. men media chassiet er bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...