bazzo Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Finnes det en funksjon i php der jeg kan få alt tekst fra en database celle til å komme på en linje når jeg henter det ut. Eks. i databasen har jeg noe tekst : tekst teksten denne teksten Men når jeg henter ut denne skal den bli slik: tekst <br> teksten <br> denne teksten Problemet er at teksten postes inn i et javascript og der kan ikke teksten brytes på flere linjer... eller kan den det ? Endret 3. januar 2006 av bazzo Lenke til kommentar
knuto Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 <?php // Eksempel på bruk av nl2br() $tekst = 'tekst tekst og atter tekst'; // Konvertere linjeskift (\n) til HTML (<br />): $formatert_tekst = nl2br($tekst); // Printe ut echo $formatert_tekst; ?> Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Funka ikkje, prøvde med den jeg og. html: <td align="center" onMouseOver="toolTip('<h1>HEHE</h1>Dette er en test <br /> dsgfsdfgdfg')" onMouseOut="toolTip()"> ? </td> php: <td align="center" onMouseOver="toolTip('<h1><?= $var1 ?></h1><?= nl2br($var2) ?>')" onMouseOut="toolTip()"> ? </td> Endret 3. januar 2006 av bazzo Lenke til kommentar
knuto Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Og kva skjedde? Forresten er programmeringsstilen du bruker veldig gammal, og ikkje lenger standard. Du bør prøve å venne deg til: <?php /*php etter ?*/ echo $var; ?> og ikkje: <?= $var ?> Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 $var2 hopper ned på neste linje etter <br \> Der er ingenting i veien for å bruke <?= $var ?> når du vil legge inn en variabel i en html kode. Synes det er mer oversiktlig og skrive det slik. Men kun når jeg vil echo en var i f.eks en input tag. Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 Men det jeg egentlig vil gjøre for å forklare det på en bedre måte, er å tvinge innholdet fra variabelen på en linje. Må vel finnes en måte å gjøre det på ? Lenke til kommentar
PT Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 <?php $var = "noe noe mer enda noe saker"; $var2 = str_replace("\n", "<br>", $var); // Eventuelt: $var2 = str_replace("\n", "", $var); ?> Sånn du mener? Da kommer alt på samme linje. Med eller uten <br> der linjene skulle vært. Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 Fungerer desverre ikke den heller... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 kan du paste hvordan teksten din nøyaktig ser ut? inneholder den linjeskift i det hele tatt? Lenke til kommentar
knuto Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Der er ingenting i veien for å bruke <?= $var ?> når du vil legge inn en variabel i en html kode. Synes det er mer oversiktlig og skrive det slik. Men kun når jeg vil echo en var i f.eks en input tag. 5378423[/snapback] Poenget er at det ikkje lenger er standard i PHP, så når du f.eks. ein gong skifter server vil du få masse jobb med å redigera dine skript. Eg vil annbefale deg å venne deg til å gjere det på den «tungvindte» metoden, men du får bestemme sjølv. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) function oneline($var) { $var = str_replace("\r\n","<br />",$var); $var = str_replace("\n","",$var); $var = str_replace("\r","",$var); }; det burde virke. edit: glemte en ting... Endret 3. januar 2006 av MC2 Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 kan du paste hvordan teksten din nøyaktig ser ut? inneholder den linjeskift i det hele tatt? 5378918[/snapback] Jeg skriver teksten it en text field slik: " Dette er en test dsgfsdfgdfg " Denne teksten blir postet til en database som "text" Når jeg henter denne ut igjen komme den slik onMouseOver="toolTip('Dette er en test dsgfsdfgdfg')" onMouseOut="toolTip()" og da fungerer ikke javascriptet. Jeg vil ha den slik: onMouseOver="toolTip('Dette er en test<br>dsgfsdfgdfg')" onMouseOut="toolTip()" Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) det er ellers ingen problemer å håndtere linjeskift i javascript. hvorfors skulle det være det? EDIT: Au der blir det et problem ja EDIT: prøv dette: $text = preg_replace('/\n/','\n', $text); Så lurer du problemstillingen litt Endret 3. januar 2006 av Torbjørn Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 EDIT: prøv dette: $text = preg_replace('/\n/','\n', $text); Så lurer du problemstillingen litt 5378964[/snapback] Ikke det heller fungerte. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 http://torbjorn.org/bazzo.php.html prøv denne Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 http://torbjorn.org/bazzo.php.html prøv denne 5379071[/snapback] Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) ergo det fungerte? alert("dette er en test"); # ville ikke fungert Endret 3. januar 2006 av Torbjørn Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 Ja det gjorde det ....? Men ikke i min javascript kode. Får denne meldingen av IE: Error: Unterminated string constant Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 view source og sjekk at dine linjeskift blir byttet ut med \ og n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå