Gå til innhold

ny pc i butikk eller på intenett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

jeg her store planer om å kjøpe meg ny pc... jeg her bygget meg pc på komplett.no og psdata.no ...er det risikabelt eller kan det lønne seg å kjøpe pc i butikken der de er ferigbygget...?

nysen som har noen erfaringer....

Det lønner seg nok stort å kjøpe PC fra en web butikk (kanskje ikke store forskjellen hvis du kjøper fra Komplett i Møllergata og Komplee.no). Du ser jo blodprisene el-gigantene har på PC'er(Lefdal er ikke så værst faktisk): Du ser jo PIII 866MHz, 256SDRAM 10 GB Harddisk og et GeForce 2 MX 200 kort sammensatt, men en ussel skjerm gå for bortimot 20000,- hos visse kjeder.

Quote:

er det risikabelt eller kan det lønne seg å kjøpe pc i butikken der de er ferigbygget...?

Risikabelt er det nok ikke (kanskje hvis du bestilte fra en butikk i Guatemala), men har du ikke så stor peil på skruing av maskin (har ikke satt sammen en komplett PC, men har hørt at det er lett) så kan det kanskje være greit å betale 500,- for at en med GOD peil skal gjøre det. ( Det må jo egentlig være bedre å spandere en kebab m/drikke på en kompis med litt erfaring, men alle har jo ikke en sånn for hånden :smile:

Lenke til kommentar

Det er lett å bygge selv da, og gøy, å lærerikt, å sosialt. Først sjekker du med dette exelente forum at delene passer sammen, printer bruksanvisninger (ide-settings og bios), henter 8 pils, skrujern og en god venn.

Ikke finn på å betal 15.000 - 20.000 for et OEM-produkt fra elkjøp. Mitt eksemplar står i kjelleren, og der skal det stå til jeg klarer å lure noen .... :razz:

Lenke til kommentar

Det er jo ikke det hippeste å si men sjekk http://www.dinside.no der har de sammenligning og anbefaling av ulike PC-er for under 10k både nettbutikker og eljøp ol.

Liten tvil om at du får mer på nettbutikker for å si det slik.

Disse er vel ferdig sammenskrudd og med os, programmvare(he he) osv.

Det er som de sier her forøvrig temlig lett og moro å skru en selv så det anbefales. Øker forståelsen endel hakk også.

Bare inkvirer dette forum og du får anbefalinger og instruksjoner basert på dine behov og budsjetter.

Pål

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...