Howard Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Asus har introdusert et nytt og innovativt prinsipp for montering og kjøling av GPU-er på skjermkort. Les mer Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Det der har jeg lurt på i evigheter på hvorfor ingen har gjort. Mitt skjermkort opptar i prinsippet to PCI spor i tillegg til agp da det er nødt til å ha litt rom rundt kjøleren. Mot CPU er det flust av plass, spesielt i mitt kabinett som har PSU nede i front. (Arctic Silentium) Endret 3. januar 2006 av Mozze Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) En annen lur ting er jo å montere CPU på baksiden slik at den avgir varmen rett i kabinettet. Med aluminiumsribber på siden av kabinettet burde det ikke være noe problem å kjøre passivt. Da tenker jeg på noe à la de ribbene på framsiden av en playstation 2. Endret 3. januar 2006 av skag1 Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Og som vanlig er det et bunnkort som får den nye smarte løsningen. Har også lurt på hvorfor ingen har gjort dette før. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Jeg skjønner simpelthen ikke hvorfor dette ikke har kommet på banen tidligere. Det er jo dette som er "rett" vei. Nå er del vel mange med fete kjølere som blir glad Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 problemet blir vel rett og slett plass. husk at mange hovedkort har cpu ganske midt på, og gjerne en kjøleblokk mellom cpu og pci-e sporet. dermed bør/må pci-e sporet flyttes enda lavere ned på hk for at dette skal funke med store kjølere som f.eks zalman. og det har vært kabinetter å få tak i en god stund som snur skjermkortet (og alt annet) opp-ned, og da får man tilnærmet samme effekt. tror jeg i alle fall Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Dette vil jo også appelere til case modere Kjølere er jo ofte en ting som modes, og når den blir mere synlig, da kan de ikke klage Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Ganske enkelt at det ikke var plass til denne løsningen med slot-1/slot-2/slot-a. Må si at jeg gleder meg rimelig greit på en slik løsning. Få et slikt kort med dual-dvi så er jeg i himmelen. Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 husker de gamle ISA VesaLocalbus skjermkorta.. der var alle komponenter på "rett side" da PCI kom på banen vart alle komponenter snudd til å være på den andre siden. har et gammel TeleS ISDN kort ISA og det har alle komponenter montert på "oppsiden" Lenke til kommentar
tbend Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Dette var veldig på tide... Nå kan man begynne å hive på store kjølere på korta Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Grei Løsning, men tipper den kanskje ikke er 100% kompatibel med de største kjøleløsningene som er tilgjengelig. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 På den annen side trenger man kanskje ikke så stor kjøleløsning når man har mere luft rundt GPU siden.. Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Så lenge jeg slipper BTX, er dette en fin-fin løsning. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Genialt! Gir meg uendelig nye muligheter hva angå hjemmemekka kjøling Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Så lenge jeg slipper BTX, er dette en fin-fin løsning. 5377441[/snapback] Hva er galt med BTX? Men om denne GPU løsningen er så smart vet ikke jeg. Den er vel mest beregnet på AMD kort som har plassert chipsettet under skjermkortene (idioti). Men for de med vanlige intel system, så sitter vel gjerne NB kjøleren i veien. I hverfall hvis man trenger kraftigere saker. Nei det er bedre på gamle måten, bare de finner opp enda bedre kjølere, og integrerer mer på hovedkortene, så bruken av tilleggs kort minsker enda mer. Flere HDD og USB kontakter osv pr hovedkort. Endret 3. januar 2006 av AndersT2 Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Genialt! Gir meg uendelig nye muligheter hva angå hjemmemekka kjøling 5377496[/snapback] Haha tenkte på deg når jeg så denne ArticOC :!: Lenke til kommentar
G Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Hadde vært spennende å se hvordan "baksiden" (oppsiden) av skjermkortet ser ut også! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Stilig. Nyskapning trengs det mer av. Kanskje dette vil være veien å gå?? Endret 3. januar 2006 av efikkan Lenke til kommentar
gotark Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Så ut som en grei løsning for den som vil ha en stille ShuttlePC, da shuttle som regel ikke har plass til noe større kjøleløsning den vanlige veien. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Genialt! Gir meg uendelig nye muligheter hva angå hjemmemekka kjøling 5377496[/snapback] Haha tenkte på deg når jeg så denne ArticOC :!: 5377554[/snapback] Får håpe det kortene kommer med litt råere brikkesett, isåfall vil det nok ikke ta lang tid før jeg kommer med en extrem løsning basert på luft. Passiv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå