ingwint Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Kjører Win XP Pro på Abit KG7. Kortet har jeg kjøpt brukt og fungerer helt ok. Prossessoren er ny av type AMD Athlon 1800, men under boot står den oppført med Athlon 1150. Det samme under SiSoft Sandra. Hva er galt? Jeg har oppdatert Bios men ingen forandring. Skal ikke dette stille seg inn automatisk? Under Soft Menu i Bios står det 1150 MHZ. Kan man stille opp denne til aktuell prossessortype som jeg faktisk har? Hvordan gjor man dette? Er meget takknemmelig for en detaljert forklaring. Ha en fin dag alle sammen:) Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Regner med du vet hvordan man går inn i bios og leker? (del-tasten ved oppstart.) Der kan du stille på hvor mye cpuen skal kjøres på. I ditt tilfelle r d såvidt jeg kan skjønne fsb'en som er satt for lavt. Den må settes til 133 og ikke 100 som den sikkert står på nå. Da får du en hastighet på ca 1533 som skal være riktig på den prosessoren. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 huff ,denne har jeg svart på fire ganger, SØK! uansett det er en Jumper på hk som bestemmer fsb 100/133, flytt den. se i hkmanualen. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 minimum payne er ikke abit sine kort jumper frie, Eller husker eg feil. Kan ikke huske at eg har gjort det på mine abit hovedkort. Har vel feil tenker eg. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Abit er jumperfrie ja. I hvertfall mitt KT7A. Prøv å gå inn BIOS og stille inn cpu hastigheten manuelt (user define). Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 gå inn i bios og trykk enter ved prosessor valg der får du en liste og du skal velge 1800+. Lenke til kommentar
bekkelund Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Det samme skjedde med meg da jeg hadde en Athlon 1400, da stod en på 1050.. Bare ta å gå i BIOS og sett og bus'en osv.. Bare ikke overklokk den :smile: Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 yes.. men tipper feilen er fsb hastigheten som er satt til 100 (default) istedetfor 133 Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Quote: Den 2002-09-08 23:21, juliussen skrev:Bare ikke overklokk den :smile: w00t? Nei, det ville jo være galt! DrErling XP1800@2100 Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Quote: Den 2002-09-08 18:49, Kjetil Lura skrev:minimum payne er ikke abit sine kort jumper frie, Eller husker eg feil. Kan ikke huske at eg har gjort det på mine abit hovedkort. Har vel feil tenker eg. Abit sine kort har ihvertfall softmenu, men noen har jumpere i tillegg. F eks ST-6. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå