Gå til innhold

Motorola U6 og L6 førsteinntrykk

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått kloa i to av Motorolas nyeste mobiltelefoner: U6 PEBL og ultratynne L6.

Her er mitt førsteinntrykk etter noen timer med disse

Som svoren motorolafan er dette rene julaften! ikke engang ribba og gavene under treet kan måle seg :D

L6: Når V3 kom ble den hyllet som verdens tynneste mobiletelefon. Pr idag er det NEC L1 som innehar rekorden, men L6 er ikke langt unna med sine utrolige 10,9 MM! Sammenlignet med L6 virker V3 tykk. Telefonen virker meget solid og er hovedsakelig i metall. Skjermen er ikke TFT men CSTN med 65.556 farger. Allikevel mangler det ikke på funksjoner: video, VGA kamera, bluetooth og push to talk for å nevne noe. Operativsystemet er som V3. Internminnet er på 10 MB og noe minnekort er det ikke. Alt i alt ett meget hyggelig bekjentskap. L6 kommer i Februar 2006 og vil bli etterfulgt av L2 som er samme, men uten kamera.

U6 PEBL: Motorolas nyeste flipptelefon går motsatt vei som V3. Skarpe kanter og RAZR looket er byttet ut med PEBL looket. liten og rund. Materialet er chrom og samme ytre som E398. U6 har som V3 en meget bra skjerm. TFT med 262.000 farger. Tastene er flate som V3 og er som ett speil. U6 er meget behagelig å bruke og er i likhet med L6, kjapp i menyene.

Det er ikke tvil om at Motorola satser hardt på design, og de lykkes. For de av dere som er fornøyde med V3 så vil begge disse glede. U6 kommer også i Februar 2006, men de som virkelig er interessante er V3i og L7. Disse får jeg om noe dager.

Bilder kommer senere idag!

Endret av Mobilguiden666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er snakk om sinnsykt pene telefoner det her. :)

Hvordan fungerer egentlig det tastaturet til motorola? Gir det "etter" slik som et vanlig tastatur, eller er det som å trykke på en solid plate, altså ikke noe "klikk" når man trykker?

Gleder meg for øvrig til bildene. :D

Lenke til kommentar

Er du mobiltester for amobil.no? Hvis ikke, hvorfor kan du ikke bli det så vi får tester av kommende mobiler, istedefor å sitte å vente på testene når de har kommet ut :p

Bare et forslag altså ;)

BTW: Mobilene er rålekre på utseende spesielt L6, disse så meget spennende ut :)

Lenke til kommentar

Utrolig deilige mobiler. Hadde ikke fått med meg at disse hadde byttet navn.

PEBL, eller U6 var rett og slett nydelig. Har aldri hatt sansen for RAZR-serien, men som du sier selv skiller denne seg meget ut, med unntak av tastene. Lekre telefoner :)

Lenke til kommentar

Kameraene på disse er beskjedne 0.3 MP ( VGA )

Vil tro det er for å holde prisen nede. Nå har ikke Motorola satset spesiellt på kamera i sine telefoner, ei heller disse. Men det må nevnes at L7 som er SINNSYKT fet har 1.3 MP, V3x har 2 MP og E1120 har 3 MP. E1120 tror jeg skal være kansellert, men ikke sikker....

Lenke til kommentar

Som E730 og E398 :-) gummiert ja. Kommer i den sorte jeg har og i vinrød.

L6 og U6 er design, og er ikke de råeste i klassen rent teknisk.

L7 og V3i derimot har både design og teknikk.

Begge er på tur til meg og L7 gleder jeg meg spesiellt til. Den skal være like stor som L6 ( som er kjempetynn ) men har minnekort, MP3 spiller, TFT skjerm med 262000 farger, bluetooth, kamera ( 0.3 dog ), video m.m Den blir RÅ!

Endret av Mobilguiden666
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Oi oi, skal bli spennende å se  :thumbup:

5447255[/snapback]

:p Har også fått meg Motorola slvr eller L7 eller V8 eller hva man nå skal kalle den

nå !! Liker best og kalle den V8 slik at man kan høre at det er etterølgeren av V3

Og for en telefon Utrolig rått design og den metalliske overflaten er bare Rå!!

for ikke å snakke om hvor slim den er!!Rigtignok litt lang telefon men den er bare Råå!!

Hoved fordelen med denne i forhold til v3 er at den har en micro-sd slot (transflash)

med kapasitet opp til 512mb slik at det blir nok av plass til mp3 og bilder

Du kan selvsagt kjøpe en forbedret v3 (v3i/v3x)man da koster den i meste laget

Eneste negative jeg kan se med min V8 er at den har litt dårlig batteri kapasitet

Og at den har dårlig kamera men de har vel de fleste mobiler hvis man ser

bort fra Taiwanske xcute dv2 og sharp v903 med henholdsvis 6 og 3.2 mp

men ellers funker den helt bra og er helt rå utseendemessig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...