axelh Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 hvor får jeg tak i ett batteri med 4-pins tilkobling og lader til det? Mvh, Axel Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Et batteri har da ikke mer enn én plusspol og én minuspol. Hva skal du bruke det til? Lenke til kommentar
axelh Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 skal brukes til denne: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=SBBLKIT1BL&mcat= den skal på en sykkel... Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 mener pg huske at de der går på 12 Volt, hvis det er riktig er det bare og seriekoble batterier mellom gul og svart leding (den svarte ledingen nermes gul), er det fem Volt skal det være mellom den røde og den svarte nermest den røde, og da trenger du bare totalt 5 Volt. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Det er nok snakk om en molex-plugg. For å få tak i dette kan du f.eks klippe av en av kontaktene til høyre her (eller klippe av fra en strømforsyning du ikke bruker). Så kobler du plusspolen på batteriet på den røde ledningen, og minuspolen på de to svarte. Batteriet blir derimot litt verre å få tak i. Jeg kan se for meg at seriekobling av AA-batterier (eller liknende) kan bli ganske så jallamekk, og falle fra hverandre på nærmeste hump. Det som derimot går an, er å bruke et motorsykkelbatteri. Dette får du f.eks hos Biltema (én type, en annen type, en tredje type). Uansett må du klippe, skru og lodde litt. Endret 3. januar 2006 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
axelh Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 ok, tusen takk!! Mvh, Axel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå