ovzer Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Her kommer en liten nøtt. AB*CD=BCAD AD*CB=ABCD Du skal finne ut hvordan tall bokstavene har. De har samme tall i hvert regnestykke. EDIT: PM'e meg hvis du har funnet ut svaret. Endret 3. januar 2006 av OBaardsgaard Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Her kommer en liten nøtt. AB*CD=BCAD AD*CB=ABCD Du skal finne ut hvordan tall bokstavene har. De har samme tall i hvert regnestykke. 5376819[/snapback] Edit: Misforstod visst litt der. Endret 3. januar 2006 av Dr.Ittsekk Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 With the bump bump bump! Kan noen si svaret siden jeg er n00b i matte? Lenke til kommentar
pertm Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Jeg antar at hvert av tallene er et siffer og at A,B,C og D skal være forskjellige. Da er det ingen løsninger som stemmer for begge "likningene" Det eneste som stemmer for den første er når A=B=C=D=0. Den andre har 5 løsninger enn når alt er 0. Jeg satt opp i excel og gikk igjenom alle mulige løsninger. Lenke til kommentar
ovzer Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 svar for de som bare må se: A=2 B=1 C=8 D=7 ser du, det finnes en løsning Lenke til kommentar
pertm Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Fant hadde gjort noe feil i formlene i excel Lenke til kommentar
Scatch Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 0 og 1 er også riktige svar. Lenke til kommentar
ovzer Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 kan ikke folk skrive noe? det er så kjedelig med at folk bare ser på .... Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 AB*CD=BCAD AD*CB=ABCD 5376819[/snapback] Wow, intelligent! ABCD=ABDC=ACBD=ACDB osv. Dette er noe alle vet. Men kanskje du uttrykte deg litt dårlig da du skrev stykkene. Kanskje du mente at eksempelvis AB ikke skal bety AB (A*B) som man vanligvis bruker det i formler, men derimot at A representerer de(t) første sifferet/sifrene i et tall, og B representerer de(t) siste. Slik at om A skal være 11 og B skal være 8 blir tallet 118, og ikke 88. Eller? Noe vag oppgave, vil jeg si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå