m0kka Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 hvordan? Harddisken er NTSF og når jeg skriver format c: i DOS, kommer denne meldingen opp: "Formateringsprogrammet kan ikke kjøres fordi det er i bruk av en annen prosess. Formateringsprogrammet kjører kanskje hbis volumet demonteres først. ALLE ÅPNE REFERANSER TIL DETTE VOLUMET VIL BLI UGYLDIGE. Vil du påtvinge demontering av dette volumet? (J/N)" Det høres litt vagt ut å påtvinge en demontering, veit ikke hva det innebærer engang. På forhånd takk. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Øhm, når du sier at du skriver d fra dos, mener du da at du har har mekka en ren bootdisk for så å prøve å formatere? Eller prøver du faktisk å formatere fra et dos-vindu inne i windows? Lenke til kommentar
m0kka Skrevet 8. september 2002 Forfatter Del Skrevet 8. september 2002 jeg har ikke diskettstasjon, så jeg har ingen oppstartsdiskett. ja, fra et vindu i windows. det er kanskje litt dumt det. Men hvordan får jeg starta opp maskinen i ms-dos modus? Må jeg ha en oppstartsdiskett da? Lenke til kommentar
m0kka Skrevet 8. september 2002 Forfatter Del Skrevet 8. september 2002 GRUNNEN til at jeg i det hele tatt skal formatere er fordi det er så sinnsykt mye kluss med skriverne. Jeg har en officejet R45 kombinert printer/scanner hvor printeren funker, men scanneren ikke. Brother skriveren er heller ikke kontakt med pcen. Jeg aner ikke hva problemet er... Lenke til kommentar
hurst Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Quote: Den 2002-09-08 16:43, m0kka skrev:Harddisken er NTSF og når jeg skriver format c: i DOS DOS støtter ikke lesing av NTFS partisjoner.. Skal du formatere partisjonen som windows er lagt inn på kan du (naturlig nok) ikke gjøre det mens windows kjører.. Finn fram win2000 cd'n din og boot med den :smile: Lenke til kommentar
Poldot Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Hei, Viss du prøver å formatere den partisjon/disk du bruker så vil ikke det fungere fra command prompt i win2k.. Det du må gjøre er å starte med en god gammal win 98 oppstartsdiskett komme deg til kommando linja der (shift+f5) Og kjøre standard format! Lykke til Mvh Poldot >hurst<beat me to it [ Denne Melding var redigert av: Poldot på 2002-09-08 17:45 ] Lenke til kommentar
hurst Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Quote: Den 2002-09-08 17:43, Poldot skrev:Det du må gjøre er å starte med en god gammal win 98 oppstartsdiskettkomme deg til kommando linja der (shift+f5)Og kjøre standard format! Så var det noe med at win98 og dos ikke har støtte for lesing/skriving til NTFS disker da Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Gjør som en annen her sier : Boot opp med Win2k eller XP cd'n. Partisjoner og formater det du skal..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå