Gå til innhold

Beste gulvhøyttalere til ca 20000? (og forsterker)

Anbefalte innlegg

Min far har planer om å bytte ut sine 20+- år gamle høyttalere. Jeg lurer derfor hvilke nye gulvhøyttalere til ca 20 000kr dere vil anbefale? Han er ikke av de som ønsker å bytte utstyr hvert år :p

Hva med B&W 703? Evt. 704 eller XT 4 ?

Om noen vet av forsterker som vil passe til høyttalere i denne prisklassen, rop ut! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har din far mulighet til å dra rundt å prøvelytte på høyttalere?

Hvis han har det bør han absolutt gjøre det. Spesielt siden han skal bruke såpass mye penger. Det er ikke gøy å kjøpe høyttalere til 20000 kr som man ikke er helt fornøyd med.

Jeg har selv lest meg blind på tester/anbefalinger og kjøpt dyre høyttalere (10000-15000 kr) uten å ha lyttet på de (har heller ikke muligheten til prøvelytting siden jeg bor lang nord). Det har endt med mange feilkjøp og mye tap av penger.

Har endelig funnet meg et par høyttalere som jeg er virkelig fonøyd med. Det er Patos.

Jeg anbefaler at din far prøvelytter på et par Patos hvis han kan.

Ellers er det enormt mange bra høyttalere i 20000 kr klassen.

Spør i forumet på Hifisentralen,det er der de mest audiofile holder til. Kunnskapen i det forumet er skyhøy. :)

Edit:Be forresten din far å ringe Norsk-Hi-Fi Center. Han som driver den sjappa er flink til å sette sammen produkter som matcher hverandre og som passer akkurat deg. Kjøp også Lyd&Bildes årskavalkade.

Der kan du finne mange gode tips.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...