Marius88 Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Fins det noen side hvor produsenten, i mitt tilfelle en Intel CPU skriver hva slags temperaturer som er vanlig i idle og under load på de forskjellige produktene sine? Hvor mye den tåler osv. Skulle likt å visst, men jeg finner ingenting på intel.com i alle fall. Noen som vet om et sted eller har en link? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Det varierer jo veldig fra kabinett til kabinett, ettersom alle har forkjellige kjøleegenskaper, og antall vifter. Lettere om du forteller oss hvilken prosessor du har, så vi evt kan kommentere hvilke temperaturer den bør ligge på med stock kjøler. Min overklokkede Intel er altfor varm, men jeg får vannkjøling senere så det blir vel bedre da. Lenke til kommentar
Marius88 Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 har en http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305243 kjører pr dags dato en åpen løsning på kabinettet. den ligger på 50 idle, ca 55 mens jeg surfer og driver med litt forskjellig. den hopper opp til 72-75 under spilling. det er i alle fall hva pc alert 4 sier. dette er med stock vifta. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Oida, det var da noen ganske høye temperaturer. Det skulle nok gå greit, men har du klokket den? Lenke til kommentar
Marius88 Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 den er helt uklokket ja. har nettop henta en http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312473&cks=PLC men må ut med hele hovedkortet å sette på den bakfeste saken, og det får jeg spare til helga :!: så lenge det ikke er noe farlig så kan jeg vel vente såpass. har aldri opplevd at maskinen har hengt seg eller reboota pga CPU i alle fall. Hadde problemet før, men det var PSU som var for liten. Lenke til kommentar
benz Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 http://users.erols.com/chare/elec.htm Lenke til kommentar
Marius88 Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 takk, men fant ingen som het 540J. Lenke til kommentar
Marius88 Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 noen andre som har mer peil enn meg som kan se på det? Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Sitter med samme cpu selv. Når du får et så stort sprang så virker det for meg som om det er litt dårlig kontakt mellom cpu og vifte. (hadde samme problem selv) Ta av vifte, sjekk at du har bra med kjølepasta på. Ta på ny pasta og sjekk at vifte får kontakt. Da burde det løse seg. Bruker Arctic Silver 5 Min idle er 31-32, load 35 og spilling 38-40. Lenke til kommentar
Marius88 Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 med boxed vifta? Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Ja, men nå skal de sies at jeg ikke har noen deksler el på kabinettet mitt, dessuten så er det en meget bra pasta jeg bruker, krever rundt 100 timer innkjøring. Så det burde være mulig for deg og det, selvfølgelig litt avhengig av rom temp osv.. Lenke til kommentar
Marius88 Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 ok, har ikke på deksler jeg heller. vet ikke hvordan kvaliteten på det greiene som sitter på fra før er, men om jeg slipper å sette inn den andre vifte jeg kjøpte hadde det egentlig vært fint. kvier meg litt for å begynne å ta ut HK og hele skiten for å være ærlig. jeg har jo heller aldri opplevd at pc'n har gjort noe unormalt pga CPU temperaturen da, så den klarer å håndtere 75 grader i load i timer i strekk virker det som. har ikke p4 sånn temperaturbeskyttelse og da? så det ikke skal være mulig å ødelegge prosessoren pga varme? Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Trenger ikke å ta ut HK for å sjekke det, bare smør på et nyt lag med pasta, trykk så viften på plass, ta den av igjen for deretter å se om du har pasta på kjøleren. Nå vil det nok ikke skade så altfor mye å kjøre med den tempen du har, men det er bevist at et produkt som utsettes for høy varme over tid, er mye mere utsatt for skade enn et produkt som kjører med lavere temp. Men ville absolutt prøvd å bytte pasta. Lykke til. Lenke til kommentar
Marius88 Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 gikk kanskje litt fort i svinga i den forrige posten snakket om at jeg kviet meg litt til å evt. bytte CPU vifte til den andre jeg har kjøpt. linka til den litt tidligere. må ta ut hele hovedkortet og sette på et sånt feste bak. derfor hadde det vært fint om jeg hadde klart meg med den jeg har nå. Angående det som sitter på boxed kjølern fra før, er det som regel bare drit? har en tube med artic silver liggende, men må jeg ikke bruke noe rensemiddel og saker for å fjerne det gamle som er der? Lenke til kommentar
Saint AS Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Jeg har idle 25 og spilling 28. amd x2 3800+ Lenke til kommentar
skeletor_ Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 har en http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305243 kjører pr dags dato en åpen løsning på kabinettet. den ligger på 50 idle, ca 55 mens jeg surfer og driver med litt forskjellig. den hopper opp til 72-75 under spilling. det er i alle fall hva pc alert 4 sier. dette er med stock vifta. 5377077[/snapback] Har samme cpu, men i socket 478. I mitt relativt kjølige Lian Li PC70-kabinett er idle-temp på cpu 40-45 grader, load: 52-55 grader. Dette er med stock-kjøler. Har tenkt til å investere i samme cpu-kjøler som Marius88 henviser til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå