kilogram Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Svensker starter piratparti En gjeng misfornøyde svenske pirater har startet sitt eget parti. Piratpartiet ønsker å avskaffe opphavsretten. Les artikkelen her Lenke til kommentar
mosher Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Dette høres kjempesmart ut, de fleste som driver med fildeling har en eller annen gang delt ut noe ulovlig, de som hevder noe annet er i klart mindretall. Når disse vil lage et parti som skal avskaffe bl.a. opphavsrett er det en grunn til dette. Dessuten så vil jeg tro at de som lager software vil lobby'ere for at dette aldri blir gjennomført, noe det heller aldri vil. Å bruke tid og energi på dette er sikkert en grei sak for disse "piratene", men utenom det tror jeg ikke det er verdt å ofre det en tanke. Mosher :!: Lenke til kommentar
tjodrik Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Det står at de trenger bare 1500 underskrifter, noe de har fått for lengst, men at de trenger 225 000 _stemmer_ for å komme over fireprosentsgrensen for å komme inn i riksdagen. De trenger ikke 225 000 underskrifter. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Artig, dette. Vil neppe få noen stor innflytelse uansett, men... Bra initiativ. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Haha, hadde vært konge hvis de hadde kommet inn da, jeg hadde stemt på det partiet hvis det hadde vært i Norge. Lenke til kommentar
olear Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Tåpelig..... En gjeng misfornøyde <insert lovbrudd> har startet sitt eget parti. Partiet ønsker å avskaffe <insert lovbrudd>. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Å avskaffe opphavsretten vil være tåpelig. Da vil det være meningsløst å utvikle programvare o.l. Men jeg synest likevel at musikkbransjen, filmbransjen og de andre har gått alt for langt! Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Da vil det være meningsløst å utvikle programvare o.l. Så du mener et programs eneste funksjoner er å tjene penger? Freeware sier nå jeg. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Da vil det være meningsløst å utvikle programvare o.l. Så du mener et programs eneste funksjoner er å tjene penger? Freeware sier nå jeg. 5379181[/snapback] Selv med freeware så har utvikleren opphavsretten. Så du mener at hvis du har brukt mye tid på å lage et program så skal folk få bruke det og forandre det slik det vil uten at du skulle kunne bestemme noe som helst? Lenke til kommentar
bluet Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Da vil det være meningsløst å utvikle programvare o.l. Så du mener et programs eneste funksjoner er å tjene penger? Freeware sier nå jeg. 5379181[/snapback] Selv med freeware så har utvikleren opphavsretten. Så du mener at hvis du har brukt mye tid på å lage et program så skal folk få bruke det og forandre det slik det vil uten at du skulle kunne bestemme noe som helst? 5379338[/snapback] Det blir praktisert i dag. Med opphavsretten i behold. Se her: GNU. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Så du mener at hvis du har brukt mye tid på å lage et program så skal folk få bruke det og forandre det slik det vil uten at du skulle kunne bestemme noe som helst? Hvorfor skulle det bry meg? Hvis jeg hadde lagd programmer hadde jeg gitt blanke i hva folk gjorde med det. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Hvorfor skulle det bry meg? Hvis jeg hadde lagd programmer hadde jeg gitt blanke i hva folk gjorde med det. 5379667[/snapback] Jeg tror ikke problenet er en liten programsnutt du evt måtte hoste opp, men firmaer som bruker 50-100 mennesker i et par år på å utvikle et program vil rimeligvis gjerne ha litt igjen for jobben. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Morsomt PR-stunt. Det er gøy å se hvordan debatten utvikler seg i Sverige. Norge har jo en tendens til å følge etter noen år senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå