steinhun Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Jeg har en Fujitsu siemens amilio k7600 som har defekt cdrom, og ikke diskettstasjon. Når jeg prøver å starte denne maskina så kommer det melding, "NTLRD Mangler" trykk ctrl alt delete for å starte på nytt. Maskina har PXE network boot, tenkte å prøve å få til dette. Noen som har tips om programvare og boot image jeg kan bruke? mvh Steinar Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Det enkleste vil være om du får koblet til ekstern cdrom/dvd. Da kan du isåfall sette inn windows-cden og velge "recovery console". Skriv så: fixboot c: (hvis c: er systempartisjonen). Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 Det enkleste vil være om du får koblet til ekstern cdrom/dvd. Da kan du isåfall sette inn windows-cden og velge "recovery console". Skriv så: fixboot c: (hvis c: er systempartisjonen). 5379015[/snapback] Jeg har en ekstern dvd rom koblet til, men har ikke muligheten til å boote fra usb. Lenke til kommentar
The Trooper Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Jeg har en Fujitsu siemens amilio k7600 som har defekt cdrom, og ikke diskettstasjon. Når jeg prøver å starte denne maskina så kommer det melding, "NTLRD Mangler" trykk ctrl alt delete for å starte på nytt. Maskina har PXE network boot, tenkte å prøve å få til dette. Noen som har tips om programvare og boot image jeg kan bruke? mvh Steinar 5376178[/snapback] Hmmm, muligens kan denne være til hjelp: http://www.microsoft.com/resources/documen...cy_overview.asp det er jo til server utgave av windows, men kanskje det går? kanskje dette hjelper også. http://www.windowsfordevices.com/news/NS8484384177.html Endret 4. januar 2006 av The Trooper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå