Gå til innhold

Casio Exilim EX S500 vs Sony Cyper-shot T7

Anbefalte innlegg

[email protected]

Er det noen vennlige sjeler her som kunne fortalt meg hvilken kamera av Casio Exilim EX S500 og Sony Cyper-shot T7 som er best og hvorfor?

Nå kommer også Casio Exilim EX S600 snart, det har 6mpx og bedre batteritid enn S500. noen som vet noe mer om dette kameraet?

Er på jakt etter et så tynt som mulig kamera som tar bra bilder.

Takker for alle tips :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse to kameraene er nok like dårlige på bildekvalitet begge to, så hvilket du velger kommer an på hvilket design du liker best. Men tror faktisk at T7 har fått minst kritikk for dette.

Og dårlig bildekvalitet? Ja, så små kamera har en meget stor ulempe... optikken blir liten, lyssvak og uskarp. I tillegg blir bildebrikken liten og lyssvak og både støy, uskarpe bilder og vanskelig å ta bilder innendørs er gjengangere på så små kamera. De kan i mange tilfeller sammenlignes med mobilkamera, selv om mobilkamera selvsagt er noe dårligere. Du skal faktisk ikke så mye opp i størrelse før du får en dramatisk forbedring i bildekvalitet. Ixus 55 er et mye bedre kamera selv om også dette sliter med litt for liten optikk.

Lenke til kommentar

Vurderer selv sterkt å kjøpe enten T7, s500 eller vente på s600. Skjønner at det er litt dårlig, men jeg klarte ikke å se så super forskjell mellom Ixuss 55 og s500 - men for all del, jeg er overhodet ingen bildkjenner.

Men har vel utrolig nok litt mer lyst på T7 siden det er tynnest, men er ikke sikker på hva jeg skal mene siden man må ha en egen overførings sak...

Tror s600 er det beste kjøpet.... mpg-4, og tøffe film funksjoner - buffer før man recorder.. likte jeg meget godt. dette har jo også s500...

Mitt problem er at jeg trenger et kamera før helga......:( argh.

Noen spesifikke fordeler ulemper ved disse kamerane, noen som har klart å finne noe mer enn pressemelding for s600?

takk for hjelpen - det gjorde det litt lettere å vurdere T7, jeg heller sakte mot dette....:)

Lenke til kommentar
Vurderer selv sterkt å kjøpe enten T7, s500 eller vente på s600. Skjønner at det er litt dårlig, men jeg klarte ikke å se så super forskjell mellom Ixuss 55 og s500 - men for all del, jeg er overhodet ingen bildkjenner.

Se bilder i tatt tester av kameraet, gjerne på sider hvor du kan samenligne små utsnitt av motivet jeg skal love deg at det er forskjell. Desuten er s500 i plastikk, mens ixus 55 er i stål, en vesentlig forskjell hvis du feks skal ha med kameraet på fest eller andre steder hvor du fort kan miste det eller lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...