ksolvik Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Er helt fersk når det gjelder plasma-tv. Jeg lurer på om noen kan gi noen fornuftige forslag til kjøp av plasma-tv? kan godt tenke meg et plasma-tv med ekstern tuner, da slipper jeg jo en del kabler opp på veggen. eller bør jeg ikke legge så mye vekt på dette ? Hva bør man styre unna og hva bør man ha? Tenker å bruke rundt ca.20 000, men gjerne billigere Jeg synes dette med oppløsning,kontrast,HD-ready, osv..er svært så forvirrende.. Tips mottaes med takk ! Lenke til kommentar
Joggster Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Jeg ville valg intern tuner! Jeg har det selv.. jeg har lagt en kabel "tunel" opp til tven, ser mye finere ut! Og du bør velge et med hd ready. Det store poenget med plasma tv er at det skal kunne vise HD! http://www.mshop.no/more_info.php?table=Pr...&limit=&selger= Det har 2 tunere, slik at du kan se 2 kanaler på en gang! Men husk, du får det du betaler for! Lykke til Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Oppløsningen burde ha minumum 720 linjer "nedover" (vertikalt?), det er også det ene kravet for HD-Ready tv'er. Hvis du skal kjøpe en tv i dag burde den absolutt være hd-ready, det er minimumskravet for godt bilde på en så stor tv. Kontrast og lysstyrke følger hverandre sånn nogen lunde, her er det mange som jukser seg til høyere kontrast ved å bruke ikke fullt så gode målemetoder, så det beste du kan gjøre er å se på tv! Det viktige før du kjøper er å få sett bilde på tv'en som: - Fotball - Actionfilm (med masse effekter) - Lyse og mørke scener Blir bildet bra på de tre punktene har ikke tv'en noen store svakheter. 20.000 kr. er jo mye penger, men hadde en 42" vært noe for deg? Da burde du vurdere Hitachi 42PD6600 som er på kampanje til 19.999 kr. denne uka og som er en MEGET god tv. (den koster egentlig 24.000) Skal du ha mindre enn det har Samsung virkelig gode lcd-tv'er, f.eks. deres 32" som heter R51, den koster ca. 13.000 kr. i butikkene nå tror jeg og noen hundrelapper billigere på nettet; den er også veldig bra. Lenke til kommentar
ksolvik Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 Tusen takk for nyttige tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå