keitran Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Bare lurte på om edt er noen som ar noen erfaringer med dette chipsettet, eller dette kortet: Sapphire Pure Crossfire Adv Hvordan er dette chipsettet mot nForce 4? Noen som har erfaringer med Crossfire forresten? Setter pris på alle svar! Lenke til kommentar
idos Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Bygde akkurat en maskin med dette hovedkortet og det virket knall bra (med x2 3800). Fikk dessverre ikke testet det skikkelig, men det lille jeg fikk prøve maskinen før jeg avleverte den til eieren var bra. Har dog ingen erfaring med nForce4 ,bare nForce3) og mitt inntrykk er at dette var i allefall bedre enn nForce3. (men det skulle da bare mangle). Tror ikke du blir skuffet uansett hvilket du går for..... Her er en test av et nForce 4 kort som gjør det veldig bra... http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2661 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Sapphire sine Pure-kort er noen skikkelige gullkort. Det samme er ATi Radeon Xpress Crossfire-brikkesettet (ihvertfall om man tenker ytelse, stabilitet og overklokking). Endret 3. januar 2006 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Gambler FEX online Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Jeg har akkurat skaffet meg et mATX hovedkort med RADEON XPRESS 200M MSI RS482M-IL http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312970&cks=PRL Har problemer med nettverket, et Intel Pro-1000-MT bruker 70-90% CPU når jeg overfører data, og det går tregt (11-13MB/s). Det er ikke krossfire, bare vanlig xpress 200m. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Eneste problemet med ATI sine brikkesett er litt dårlig USB-ytelse i forhold til Nforce4-baserte brikkesett. Det er ventet et nytt brikkesett fra ATI i løpet av vinteren/våren som har rettet opp i dette problemet. Uansett så er det et godt brikkesett med god over-all performence... Hvis man ser bort i fra den litt dårlige USB-ytelsen da. Men hvis ikke du er en hyppig bruker av usb-disker o.l. så burde du ikke legge noe særlig merke til dette ved vanlig bruk... edit: Leif Endret 2. februar 2006 av L4r5 Lenke til kommentar
Gambler FEX online Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Eneste problemet med ATI sine brikkesett er litt dårlig USB-ytelse i forhold til Nforce4-baserte brikkesett. Det er ventet et nytt brikkesett fra ATI i løpet av vinteren/våren som har rettet opp i dette problemet. Uansett så er det et godt brikkesett med god over-all performence... Hvis man ser bort i fra den litt dårlige USB-ytelsen da. Men hvis ikke du er en hyppig bruker av usb-disker o.l. så burde du ikke legge noe særlig merke til dette ved vanlig bruk... 5538240[/snapback] Ser ut som det er et problem med PCI, som også påvirker Gigabit Ethernet PCI kort, det problemet jeg hadde. http://episteme.arstechnica.com/groupee/fo.../m/813006824731 They did not plan to address the PCI bus throughput issues, a problem they said only affects GigE cards (mostly). I wouldn't put a RAID card on the PCI bus on that thing, though. (PCI-E seems OK.) Har sendt tilbake kortet til PCutstyr.no og spurt om jeg kunne få et Asus K8N-VM med nForce 410 isteden. Veldig synd for det er 4stk SATA på MSI RS482M-IL, men bare 2 på Asus K8N-VM. Også er det nForce 4 Data Corruption. Litt for mye konkurranse og litt lite tid/penger til skikkelig testing? puh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå