Gå til innhold

ATI Radeon Xpress 200 Chipsett

keitran

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bygde akkurat en maskin med dette hovedkortet og det virket knall bra (med x2 3800). Fikk dessverre ikke testet det skikkelig, men det lille jeg fikk prøve maskinen før jeg avleverte den til eieren var bra.

Har dog ingen erfaring med nForce4 ,bare nForce3) og mitt inntrykk er at dette var i allefall bedre enn nForce3. (men det skulle da bare mangle). Tror ikke du blir skuffet uansett hvilket du går for..... :)

Her er en test av et nForce 4 kort som gjør det veldig bra...

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2661

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Eneste problemet med ATI sine brikkesett er litt dårlig USB-ytelse i forhold til Nforce4-baserte brikkesett. Det er ventet et nytt brikkesett fra ATI i løpet av vinteren/våren som har rettet opp i dette problemet. Uansett så er det et godt brikkesett med god over-all performence... Hvis man ser bort i fra den litt dårlige USB-ytelsen da. Men hvis ikke du er en hyppig bruker av usb-disker o.l. så burde du ikke legge noe særlig merke til dette ved vanlig bruk...

edit: Leif

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Eneste problemet med ATI sine brikkesett er litt dårlig USB-ytelse i forhold til Nforce4-baserte brikkesett. Det er ventet et nytt brikkesett fra ATI i løpet av vinteren/våren som har rettet opp i dette problemet. Uansett så er det et godt brikkesett med god over-all performence... Hvis man ser bort i fra den litt dårlige USB-ytelsen da. Men hvis ikke du er en hyppig bruker av usb-disker o.l. så burde du ikke legge noe særlig merke til dette ved vanlig bruk...

5538240[/snapback]

Ser ut som det er et problem med PCI, som også påvirker Gigabit Ethernet PCI kort, det problemet jeg hadde.

http://episteme.arstechnica.com/groupee/fo.../m/813006824731

They did not plan to address the PCI bus throughput issues, a problem they said only affects GigE cards (mostly). I wouldn't put a RAID card on the PCI bus on that thing, though. (PCI-E seems OK.)

Har sendt tilbake kortet til PCutstyr.no og spurt om jeg kunne få et Asus K8N-VM med nForce 410 isteden. Veldig synd for det er 4stk SATA på MSI RS482M-IL, men bare 2 på Asus K8N-VM. Også er det nForce 4 Data Corruption.

Litt for mye konkurranse og litt lite tid/penger til skikkelig testing? puh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...