abscess Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Hei Jeg har lagt ved et bilde av php filen som viser arrayene. Spørsmålet mitt er som følger. Hvordan kan hente ut og skrive (echo?) bare noen av elementene og skrive dataen som disse elementene innholder? Jeg vil at resultatet skal se f.eks slik ut: USD 1.1826 CYP 0.5735 Dette skal skrives i samme filen som holder arrayene. På forhånd takk, php nybegynner. Endret 3. januar 2006 av abscess Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 print_r (navn på array) Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Skriv ut alle elementer: print_r($array); Skriv ut noen elementer: echo $array[0] echo $array[1] Skriv ut alle elementer med full kontroll: foreach($array as $element) { echo "<p>Sola er toppen med $element</p>"; } Fikk ikke åpnet bildet ditt. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 det var en noe tungvindt array å jobbe med - hvor har du den fra? har valuaten alltid samme rekkefølge i det innerste araryet? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 print_r() blir jo ikke særlig pent. foreach ($array as $key => $value) { echo $value['currency'] . " " . $value['rate'] . "<br>"; } Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 hva er det dere alle ikke forstår? han har et array på 5-6-7 nivåer du må ned på før du finner hans currency og kurs Lenke til kommentar
abscess Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Takker for alle svar! fjartan: bildet fungerer fint her med meg Torbjørn: Arrayet er et resultat av et script jeg ikke har laget selv og som behandler http://www.ecb.int/stats/eurofxref/eurofxref-daily.xml XML-data. Det jeg prøver å få til er å lagre de forskjellige kursene i en mysql-database og fikk høre at arrays var 'enkelt' å jobbe med. Jeg lister resultatene av de forslagene jeg har fått inn: print_r($data); --> Printer alle elementene på samme måte som vedlagt bilde, jeg vil plukke ut noen av elementene og skrive f. eks. BARE valutakursen til UDS echo $array[0] og echo $array[1] --> Får feilmeldingen "Undefined offset: 1 in.." foreach($data as $element) { echo "<p>Sola er toppen med $element</p>"; --> "Sola er toppen med Array" foreach ($data as $key => $value) { echo $value['currency'] . " " . $value['rate'] . "<br>"; } --> Undefined index: currency in D:\webv2\eur.php on line 117 Noen som har et godt råd videre? Endret 3. januar 2006 av abscess Lenke til kommentar
abscess Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 Løsning; $usd = $array['gesmes:Envelope']['Cube']['Cube']['Cube'][0]['rate']; echo $usd; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå