Gå til innhold

Hvor mye kan DU egentlig?

Dotten

Anbefalte innlegg

Vel, fått tilbakemeldinger på bosted, alder og favorittøl her.

Men det viktigste gjenstår?

hvilke kompetanse har virkelig de faste "spaltistene" her inne? Er det kun en gjeng med "Bill Gates" wannabe eller har du virkelig peiling?

Har du utdanning eller jobb å vise til, eller er du en som tror du kan det meste fordi du har hatt pc i mange år (sånn som meg :lol: ).

Få høre skrytelisten deres nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har "lekt" med PCer siden den første 8088-maskinen med 4,77 Mhz prosessor kom i hus for hmm.. ca 15 år siden?

Når jeg nå snart er "dataingeniør" (hvis ikke tittelen skifter navn til det idiotiske "ungkar i IT"), har jeg oppdaget andre dimensjoner med elektronisk databehandling enn Windows, HTML og overklokking...

I motsetning til hva mange måtte mene og tro er matematikk både nyttig og morro. Så det blir nok mange år til på skolebenken med tung teori. Vi skal jo ikke alle bli webdesignere, windowsprogrammere eller systemadministratorer...

LeD

Lenke til kommentar

Har fagbrev som serviceelektronikker (får alltid røde streker av word på den tittelen), etter å ha gått VKII Kommunikasjonselektronikk (Data,Radio og Tele). Har tittelen Datraingeniør (Fordypning i Roboter og intelligente systemer)

Jobber nå som utvikler (Har gjort det de siste 2 åra)

Er gift(!) og har sunne interesser ved siden av programmeringen. (Har programmert siden jeg var 13, da på en 386SX-16MHz)

Må si at jeg ikke trodde jeg kunne få brukt for all matematikken vi lærte de første årene på høgskolen....FEIL!! :smile: Gjør som LeD og vær våken (og tilstede) i timene.

[Edit: liten moralpreken]

[ Denne Melding var redigert av: Freeload på 2002-09-09 11:28 ]

Lenke til kommentar

Avdelingsingeniør i en statsetat...

Jobber med elektronikk, reléer, PLS'er, strømforsyninger og bla-bla-blaaa....

Har tidligere jobbet som prosjektingeniør i DaimlerChrysler Rail Systems.... Prosjektering av fjernstyringssystemer for togtrafikk... UNIX mm...

31 år.... Kan litt - har mye å lære!

:smile:

Lenke til kommentar

Nå er det vel ett år siden jeg var _helt_n00b_ på PC-fronten. Hadde kanskje satt i et nettverkskort og en harddisk, men ikke mer.

Har fortsatt et laaangt stykke igjen for å kunne måle meg med Hr. Hansen og Hr. Leipsland :wink: (m.fl.) men poenget er at man fint kan lære seg mye på egenhånd (les: ved hjelp av forumet og egne eksperimenter..)

Nevnte jeg at jeg har IT på VKII adm/øk.. :grin: Neidu, det er egenopplæring som gjelder!

Lenke til kommentar

Høyere-nivå (4.ledd) server- og systemadministrasjon på hovedsaklig Microsoft platform (W2K Advanced og DataCenter Server som primæransvar). Brukerbase på litt over 12.000 idioter. Finanssektoren.

Noe Unix/BSD/Linux, akkurat nok til det daglige for å si det slik.

...men kan allikevel bli utdanket av en MOUS guru (LOL?) grunnet minimale Excel kunnskaper :grin:

Lenke til kommentar

GK elektro

Vk1 elektronikk

vk2 service-elektronikk kontor -og datasystemer

Jobber nå på Haukelands IT'avd som service-elektroniker..

Driver ellers på på fritiden med litt hobby-elektronikk (holder på å lage en viftestyring) og med litt pirking og småplukk på pc-er...

Driver og en god del på med Adobe Photoshop, men er veldig amatør på det området!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...